رامی علاسوند در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: روز دوشنبه ۱۷ خردادماه به اتفاق شهردار، معاونین برنامه ریزی و فرهنگی شهرداری اهواز جلسه ای با حضور دکتر علی نوذرپور معاون شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری های کشور  و همچنین محمد حسن آبادی مدیرکل دفترنوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور در تهران برگزار شد.

وی با اشاره به جدا شدن منطقه ۵ اهواز پس از شهرستان شدن کوت عبدالله افزود: باتوجه به این موضوع و مصوبه ای که شهرداری اهواز طبق آن باید ۵ شهرداری داشته باشد، موفق شدیم با رایزنی خوبی که صورت گرفت، مجوز منطقه جدید ۵ را برای کلانشهر اهواز اخذ کنیم.

رئیس شورای شهر اهواز ادامه داد: همچنین در این جلسه موفق به دریافت مصوبه هشت منطقه شدن کلانشهر اهواز شدیم.

علاسوند اظهار کرد: باتوجه به اینکه شهردای اهواز باید ۱۲ سازمان و ۶ معاونت داشته باشد، در ادامه این نشست به بررسی اصل معاونت ها در ساختار جدید تشکیلات شهرداری این کلانشهر پرداخته شد و رایزنی های خوبی نیز در این زمینه صورت گرفت.

وی در ادامه عنوان کرد: روز سه شنبه ۱۸ خردادماه نیز جلسه ای با حضور دکتر محمد ابراهیم مداحی، رئیس کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام و دکتر خورشید در خصوص تنظیم لایحه ای که مقام معظم رهبری طی آن وظایف عمده ای به شهرداری ها واگذار کرده بودند، برگزار شد.

رامی علاسوند خاطرنشان کرد: وظایفی که رهبر انقلاب در این خصوص به شهرداری ها واگذار کردند، در راستای موضوع مدیریت یکپارچه و واحد شهری است که آینده خوبی برای شهرها خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اهواز عنوان کرد: در پایان این جلسات از دکتر محمد حسن آبادی مدیرکل دفترنوسازی، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور برای سفر به اهواز و حضور در نشست با اعضای شورای شهر، مدیران معاونت ها و سازمان ها و همچنین بازدید از  مناطق حاشیه و مشکلات شهر اهواز دعوت شد.