کد خبر: ۲۴۲۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰ 08 June 2016
به گزارش ایرنا، سینما در حقیقت عبارت است از تحرک تصویر و پیوستگی آنها به منظور به تصویر کشیدن، اما امروزه سینما از تعریف متداول خود خارج شده و علاوه بر مولفه های فرهنگی، رنگ و بویی از حرکت افکار را در جوامع مختلف بازی می کند.
حال با توجه به هجمه های فرهنگی نگران کننده ای که از سایر نقاط دنیا متوجه ایران اسلامی است بهترین راه مقابله با این هجمه ها، سرمایه گذاری در حوزه فرهنگی و هنری به ویژه صنعت سینما و مجهز کردن تمام نقاط کشور به آن است.
سینما هامون مدتی است که در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زابل در شمال سیستان و بلوچستان راه اندازی شده و رضایت نسبی مردم را نیز به دنبال داشته است.
محمد فراهی یکی از جوانان شهرستان زابل در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وجود سینما در این شهر باعث شده تا برخی از قرارها و وقت جوانان شهر در این مکان فرهنگی سپری شود و بجای تجمع در قلیان خانه ها، استفاده بهتری از وقت خود ببرند.
وی ادامه داد: سینما هامون یکی از مزیت های این شهر محسوب می شود زیرا فیلم های به روز و جذابی دارد و نیز گاه در کنار این فیلم ها می توان از نمایشگاه های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدن کرد.
وی افزود: گرچه سینما در بسیاری از شهرهای دیگر استان و حتی کشور وجود ندارد اما با وجود چنین مزیتی آنچنانکه باید از آن تبلیغات نمی شود و برخی حتی از وجود سینما در زابل اطلاع ندارند.
حسن سالار یکی از هنرمندان منطقه سیستان نیز در اینباره اظهار داشت: وجود سینما در منطقه سیستان که یکی از مرزهای مورد هدف هجمه های مختلف فرهنگی است سبب حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی می شود.
وی تصریح کرد: امروزه تفکر صرف سرگرمی از سینما برداشته شده و تمام فیلم ها در ورای ظاهر دارای هدف مشخصی هستند.
وی بیان کرد: ورود قاچاقی فیلم های مختلف از مرز که با هدف انحراف مردم انجام می شود و نیز قرار گرفتن برخی تفکرات منحرف در آنسوی مرز را تنها می توان از طریق فعال کردن سینما و جذب نسل جوان به آن کنترل کرد.
مدیر سینما هامون نیز به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این سینما از مهر سال قبل فعالیت خود را در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زابل آغاز کرده است.
احمد بارانی ادامه داد: با توجه به اینکه قبول وجود سینما برای برخی شرکت های تامین کننده فیلم، در منطقه مرزی سیستان در اوایل راه اندازی سخت بود، برای تامین فیلم در آن زمان دچار مشکل بودیم.
وی افزود: با توجه به مشکلات موجود در سال 94 از جمله پخش طولانی مدت برخی فیلم ها استقبال مردم مطلوب نبود.
وی تصریح کرد: پس از فعالیت مجدد در سال 95 و اکران دو فیلم 'من سالوادور نیستم' و '50 کیلو آلبالو' تا کنون استقبال مردم بسیار خوب بوده است.
مدیر سینما هامون خاطرنشان کرد: فیلم 'بادیگارد' به روی پرده این سینما رفته و مردم می توانند از آن دیدن کنند.
بارانی بیان کرد: هم اینک بلیط سینما هامون بر اساس قیمت مصوب شده در سیستان و بلوچستان 40 هزار ریال بوده و در روزهای سه شنبه نیز نیم بهاست.
وی افزود: همچنین برخی کارگاه های نقد فیلم درکنار پخش فیلم برگزار می شود.
وی ادامه داد: وجود سینما به ویژه در منطقه سیستان سبب می شود تا نقشه دشمنان برای هجمه های فرهنگی در این منطقه ناکام بماند.
وی تصریح کرد: باید سایر نهادها از جمله شهرداری نیز با در اختیار گذاشتن بیلبوردهای خود با هزینه کم به اشاعه فرهنگ سینما در منطقه سیستان کمک کند.
سینما یکی از ابزاری است که می تواند به راحتی پاسخ بسیاری از سئوالات جامعه به ویژه نسل جوان رو به پیشرفت را بدهد و راه اندازی سینما در منطقه سیستان نیز استقبال بسیار خوبی داشته که تداوم این فرایند مستلزم همکاری تمام نهادهای این منطقه است.
منطقه سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، هامون، زهک و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار