اعتصام پور:
تابناک: مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: زیرساختهای بیمارستان میلاد ۳ اصفهان در مجاورت سالن اجلاس سران انجام شده اما در انتظار مجوز شهرداری معطل مانده است.
کد خبر: ۲۴۲۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۳ 02 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از مهر، علی اعتصام پور ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه ۶۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش درمان تامین اجتماعی هستند، اظهار داشت: تعداد بیمه شدگان اصلی و مستمری بگیران اصلی و تبعی تامین اجتماع استان حدود ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار است.

وی با اشاره به اینکه حوزه درمان شامل دو بخش مستقیم و غیرمستقیم است، افزود: حوزه درمان مستقیم سه بیمارستان با ۸۷۶ تخت مصوب و ۲۶ پلی کلینیک و درمانگاه و حوزه درمان غیرمستقیم شامل قرارداد با چهار هزار و ۴۰۰ مرکز درمانی و ۲۸۰۰ پزشک است.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان اینکه مجموع هزینه های مدیریت درمان در دو بخش درمان مستقیم و غیرمستقیم در سال ۹۲ بیش از ۵۶۸ میلیارد و ۸۱ میلیون تومان بوده است، ابراز داشت: در شش ماهه سال ۹۳ بیش از ۱۱۲ میلیارد و ۶۴ میلیون تومان در بخش درمان مستقیم بوده و هزینه صورتحسابها و نسخ سرپایی بیمه شدگان در مراکز طرف قرارداد بیش از ۲۳۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان تاکید کرد: در راستای تحقق مدیریت جهادی با عزم ملی در یک سال گذشته شاهد تحولات و اجرای برنامه های زیادی در بخش درمان هستیم.

وی با اشاره به اهم فعالیت های مدیریت درمان استان اصفهان با رویکرد مدیریت تحول گرا و مشارکتی حوزه های توسعه درمان، معماری سازمانی، توسعه منابع انسانی، فعالیت های عمرانی، بهسازی و بهبود کیفیت و توسعه و غیره تاکید کرد: مدتی پیش کمیته R&D تشکیل و زیرساخت های فناوری اطلاعات ایجاد شد.

اعتصام پور اضافه کرد: اکنون اورژانس های بیمارستان به شکل مستقیم رصد و ۲۴ ساعته فیلم تهیه می شود و در هفته آینده اتاق های عمل و درمانگاه ها نیز به این سیستم مجهز می شوند.

وی با اشاره به اینکه برای این منظور هفته آینده تمامی شبکه درمان به فیبر نوری مجهز می شوند، افزود: با این روش به صورت ۲۴ ساعته اورژانس در زوایای مختلف رصد می شود و این امر در فرآیند نظارت و امنیت بسیار موثر است.

اصفهان باید پایتخت فرهنگی جهان اسلام قرار گیرد

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان به دلیل پیشینه تاریخی عمیق خود باید پایتخت فرهنگی جهان اسلام قرار گیرد، ابراز داشت: بر این اساس پیشنهاد اختصاص مرکزی در مجاورت سایت اجلاس سران در بزرگراه کشوری ارائه شده است تا پس از تهران و کرمان بیمارستان بزرگ میلاد ۳ در اصفهان افتتاح شود.

وی با اشاره به اینکه این مرکز هم توریست درمانی را در بردارد و هم برای ارتقای سطح سلامت بیمارستانی استان اصفهان موثر است، اظهار داشت: اگر زیرمجموعه شهرداری با ما همکاری می کرد در سفر رئیس جمهور کلنگ این بیمارستان زده می شد.

اعتصام پور تاکید کرد: اورژانس بیمارستان فاطمه الزهرا (س) نجف آباد با وسعتی معادل ۵ هزار مترمربع در دهه فجر افتتاح می شود و از دو ماه پیش نیز اورژانس بیمارستان شریعتی اصفهان راه اندازی شده است.

وی با اشاره تنها دغدغه بیمار باید درمان قرار گیرد، ادامه داد: به جرئت می گویم که اگر با شکایتی از زیرمیزی مواجه شویم به نحو شدید از جمله قطع قرارداد و مجازات های بیش از معمول با وی برخورد می شود.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان اضافه کرد: مطابق فرمایش رهبر معظم انقلاب عقیده داریم طرح تحول سلامت قداست را به جامعه پزشکی برگرداند.

وی ادامه داد: فعال شدن مدیریت درمان در اعتبار بخشی بیمارستان های استان و بهره گیری از رویکرد فرآیندی در راستای همراهی تیم اعتباربخشی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی بسیار مهم است.

اعتصام پور گفت: بر این مبنا نمایندگان بیمه مانند تمام دنیا باید در اعتباربخشی و نظارت فرآیندهای درمان کمک کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار