سرپرست تربیت‌بدنی همگانی شهرداری مشهد از آغاز اقدامات مشارکتی با حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: تعامل خوبی با حوزه‌های علمیه برقرارشده که تجهیز پنج حوزه علمیه حاشیه شهر به امکانات ورزشی از مهم‌ترین این تعامل‌ها در توسعه ورزش همگانی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۲۴۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹ 13 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، مجتبی مجد با اشاره به فعالیت‌های ورزشی شهرداری در دو حوزه توسعه زیرساخت‌های ورزشی و اجرای برنامه‌های ورزش همگانی، از فعالیت 20 سالن ورزشی مسقف در حاشیه شهر خبر داد و گفت: این 20 سالن حدود 70درصد سالن‌های ورزشی شهرداری محسوب می‌شود و هر سالن ورزشی شهرداری در هر ماه به‌طور میانگین برای حدود 10هزار نفر از شهروندان حاشیه شهر خدمات ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به مشارکت شهرداری و سپاه امام رضا(ع) در ساخت بیش از 30 سوله ورزشی در حاشیه شهر، ادامه داد: تاکنون 10 سوله از این تعداد اجرایی شده و به بهره‌برداری رسیده است.

ارائه خدمت 70 زمین ورزشی روباز در حاشیه شهر

سرپرست تربیت‌بدنی همگانی شهرداری مشهد به اهمیت گسترش ورزش‌های آبی در مناطق کمتر برخوردار اشاره و عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود مراحل اجرایی شدن عملیات ساخت 6 مجموعه آبی در حاشیه شهر در سال جاری آغاز شود.

مجد تصریح کرد: در بخش زیرساخت‌های ورزشی نیز بیش از 50درصد دستگاه‌های سلامت و بدن‌سازی در پارک‌های حاشیه شهر نصب‌شده که حدود 200 ایستگاه را شامل می‌شود.

وی افزود: امکان بهره‌مندی شهروندان از بیش از 70 زمین ورزشی روباز در سطح محلات مناطق حاشیه شهر فراهم است که این تعداد در سال 95 افزایش می‌یابد.

سرپرست تربیت‌بدنی همگانی شهرداری مشهد با بیان اینکه در بخش اجرای برنامه‌های ورزش همگانی نیز مشارکت‌هایی با مساجد صورت گرفته، گفت: در این راستا، 70 مسجد به تجهیزات و امکانات ورزشی مجهز و آماده برگزاری مسابقات و فعالیت‌های ورزشی است.

تجهیز 100 مسجد و 5 حوزه علمیه به امکانات ورزشی

مجد افزود: در سال جاری نیز حدود 100 مسجد دیگر در قالب طرح تربیت دینی و بدنی، به امکانات ورزشی مجهز و مسابقات ورزشی در آنان با قوت بیشتری برگزار می‌شود.

وی به مشارکت با مدارس و برگزاری طرح‌های ورزشی در 200 مدرسه حاشیه شهر اشاره و اظهار کرد: اهدای سبدهای ورزشی در قالب طرح «حیاط پویا» ازجمله دیگر فعالیت‌های مشارکتی مدیریت تربیت‌بدنی همگانی شهرداری مشهد به شمار می‌رود.

سرپرست تربیت‌بدنی همگانی شهرداری مشهد همچنین از آغاز اقدامات مشارکتی با حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: تعامل خوبی با حوزه‌های علمیه برقرارشده که تجهیز پنج حوزه علمیه حاشیه شهر به امکانات ورزشی از مهم‌ترین این تعامل‌ها در توسعه ورزش همگانی محسوب می‌شود.

مجد به برگزاری مسابقات، همایش‌ها، جشنواره‌ها و ایستگاه‌های ورزشی در حاشیه شهر اشاره و عنوان کرد: 20 پایگاه ورزش صبحگاهی در محلات حاشیه شهر راه‌اندازی شده که در این راستا، تاکنون 20 تیم کوه‌پیمایی از نوجوانان و جوانان حاشیه شهر با حمایت شهرداری مشهد شکل‌گرفته است.

وی با تأکید بر نگاه ویژه شهرداری مشهد در سال جاری برای گسترش ورزش همگانی در نقاط حاشیه شهر، بیان کرد: از تشکل‌های فرهنگی و مردمی فعال در این نقاط درخواست داریم با استفاده از ظرفیت ورزش، به کاهش مشکلات و معضلات در حاشیه شهر توجه بیشتری داشته باشند.

منبع: روابط عمومي معاونت فرهنگي شهرداري مشهد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار