دبیر بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیاء در استان همدان گفت: باید برگزاری جشنواره شهروند انقلابی در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۲۴۵۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴ 14 June 2016
دبیر بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیاء در استان همدان گفت: باید برگزاری جشنواره شهروند انقلابی در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، جعفر زمردیان در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر همدان با موضوع «بررسی تداوم ترویج فرهنگ انقلاب در مدیریت شهری» با ارائه پنج پیشنهاد اظهار کرد: مفهو‌م‌سازی و فرهنگ‌سازی فکری و اندیشه شهروندان در راستای اهداف انقلاب باید در دستور کار قرار گیرد که در صورت تحقق این امر کار اصلی انجام انجام شده است.

وی با بیان اینکه دشمنان توانسته‌اند نگاه و فکر خود را در جامعه رسوخ دهند،‌ گفت: استفاده از ادبیات‌های مختلف از «شبیخون فرهنگی» تا آخرین واژه «ولنگاری فرهنگی» در بیانات رهبر معظم انقلاب به منظور پی بردن ما به عمق واژه است.

دبیر بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیاء استان همدان بیان کرد: دشمن اندیشه‌های متعددی را در تهاجم فرهنگی پیاده می‌کند که ما نیز باید بر اساس فکر و اندیشه دشمن مضامین انقلابی خود را نشان دهیم.

وی با تأکید بر اینکه بیشترین نگاه در هجمه‌های فرهنگی دشمنان روی جوانان و خواص است، افزود: باید در گام اول توان و ظرفیت را برای معرفی جوان مومن انقلابی و مدیر متعهد انقلابی به کار گیریم.

زمردیان تقویت بنیه و باورهای دینی شهروندان را در ترویج فرهنگ انقلابی لازم دانست و تصریح کرد: باید سیمای انسان انقلابی را معرفی کنیم، در بسیاری از موارد انقلاب اسلامی با اسلام انقلابی جابجا شده در صورتی که می‌دانیم انقلاب اسلامی اصل است.

این مسؤول با بیان اینکه باید دلیل قیام برای انقلاب اسلامی را در دستور کار قرار دهیم، ‌یادآور شد: عدالت‌خواهی دلیل اصلی قیام انقلاب اسلامی بوده و هست.

دبیر بنیاد فرهنگی خاتم‌الاوصیاء در استان همدان با بیان اینکه باید برگزاری جشنواره شهروند انقلابی در دستور کار قرار گیرد، افزود: در بخش‌های مختلف از کودک تا کهنسال این جشنواره را با ویژگی انسان تراز از نگاه اسلام و اهل بیت(ع) مد نظر داشته باشیم و خواستار برنامه‌ریزی برای معرفی سبک زندگی شهروند انقلابی شد.

زمردیان تشکیل ستاد معرفی شهروند انقلابی را خواستار شد و بیان کرد: در دهه فجر جشن پیروزی انقلاب با معرفی شهروند انقلابی در همه حوزه‌ها می‌توانیم طعم واقعی انقلاب اسلامی را به مردم بچشانیم.

وی یادآور شد: عمده جشن‌های انقلاب امروز در بخش عمران است و به بحث بنیه‌ای ورود نکرده‌ایم در حالی که در ترویج فرهنگ انقلابی باید پایه‌ای ورود کنیم.

*پایگاه انقلاب مساجد هستند

عضو شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه یک ستاد توجه به مباحث انقلابی کم داریم، ‌اظهار کرد: شاکله‌ها، اهداف، آرمان‌ها و جهت‌گیری انقلاب و افراد انقلابی مشخص هستند اما با پراکندگی موجود در دسترس نیستند.

محمدعلی پرزاد به عدم وجود فراکسیون انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: مساجد، پایگاه انقلاب هستند و باید به آنها توجه ویژه‌ای شود، برخی از برنامه‌های مناسبتی بویی از انقلاب نبرده‌اند که باید در این زمینه حرکت و تلاشی شود.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب مولفه‌هایی دارد و توجه به انقلابیون نداریم، تصریح کرد: در شورای شهر چهارم توجه به بسیج بسیار پایین است و باید ستادی برای تقویت انقلابیون و ترویج فرهنگ انقلاب تشکیل دهیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار