مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران گفت: مجسمه ها و موزه علی اکبر خان صنعتی توسط این سازمان مرمت می شوند.
کد خبر: ۲۴۵۷۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۵ 14 June 2016
عیسی علیزاده با اشاره به اینکه موزه علی اکبر خان صنعتی گنجینه ای ارزشمند از آثار مجسمه و نقاشی این استاد را در خود جای داده است، تصریح کرد: با توجه به ارزشمندی مجسمه ها، مرمت حدود 200 اثر از جنس گچ و و برخی با ترکیب مواد دیگر به یک تیم هنری سپرده شد تا همزمان با بازسازی بنا، آثار نیز احیا شوند.

وی حمید شانس از اساتید صاحب نام حوزه مجسمه سازی را ناظر بر این تیم هنری معرفی کرد و افزود: تیم اجرایی از افراد برجسته این حوزه انتخاب شده اند تا در یک دوره زمانی دو ماهه آثار را مرمت و باززنده سازی کنند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهر تهران با اشاره به اینکه در پی اعلام آمادگی مسئولان جمعیت هلال احمر بازسازی و احیاء موزه علی اکبر صنعتی آغاز شد، خاطر نشان کرد: با احیا بنا نباید نسبت به مرمت آثار بی توجه باشیم و بر همین اساس مرمت مجسمه های موزه را نیز بر عهده گرفتیم.

وی با تاکید بر اینکه آثار حاضر در موزه از ظرافت و ریزه کاری خاصی برخوردار است افزود: به همین دلیل باید با حساسیت بیشتری اقدام به مرمت کنیم و بهسازی درست و دقیق را فدای تحویل زود هنگام و اتمام کار مرمت آثار نکنیم.

گفتنی است علی‌اکبر صنعتی نقاش و مجسمه‌ساز مشهور فروردین 1385 درگذشت. صنعتی یکی از مجسمه‌سازان قدیمی عصر جدید ایران است. او شاگرد ابوالحسن‌خان صدیقی بود. 

صنعتی تا پایان عمر عضو پیوسته فرهنگستان هنر ایران باقی ماند. موزه‌ صنعتی در کرمان، علاوه بر نمایش آثار با ارزش استاد صنعتی، آثار هنرمندان بزرگ دیگری از جهان را هم دارد. موزه صنعتی در تهران نیز در میدان امام خمینی (ره) قرار دارد و در آن، مجسمه‌های بسیار مهمی از او به‌نمایش گذاشته شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار