نوری با بیان اینکه در حال حاضر 42 مرکز ترک اعتیاد در استان همدان فعال است به طوریکه 2 مرکز ویژه بانوان و 40 مرکز ویژه آقایان است، ادامه داد: در مرکز ترک اعتیاد بانوان نهاوند 35 نفر و در همدان 12 نفر بستری هستند.
کد خبر: ۲۴۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 14 June 2016
نماینده مراکز درمانی اقامتی استان همدان گفت: در حال حاضر 42 مرکز ترک اعتیاد در استان همدان فعال است.

به گزارش ایسنا، علی نوری سه‌شنبه 25 خرداد در شورای مبارزه با موادمخدر استان، با بیان اینکه 870 نفر در کمپ‌های ترک اعتیاد استان همدان بستری هستند، افزود: 150 نفر از این افراد با معرفی پلیس به این مراکز ارجاع داده شده و مابقی نیز خودمعرف هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 42 مرکز ترک اعتیاد در استان همدان فعال است به طوریکه 2 مرکز ویژه بانوان و 40 مرکز ویژه آقایان است، ادامه داد: در مرکز ترک اعتیاد بانوان نهاوند 35 نفر و در همدان 12 نفر بستری هستند.

هیچ‌یک از کمپ‌های همدان با ظرفیت کامل فعالیت نمی‌کنند

مسئول اتاق فکر آسیب‌های اجتماعی سازمان‌های مردم نهاد در همدان با بیان اینکه هیچ‌یک از کمپ‌های استان با ظرفیت کامل فعالیت نمی‌کنند، اظهار کرد: ظرفیت کمپ‌های استان بین 30 تا 60 نفر است که در حال حاضر کمپ‌های 60 نفره با جمعیت 25 نفر و کمپ‌های 30 نفره با جمعیت 10 نفر در حال فعالیت هستند.

نوری ادامه داد: در صورت کمتر شدن شمار کمپ‌های ترک اعتیاد، فرصت برای افرادی که با نگاه مادی در این زمینه فعالیت می‌کنند، فراهم نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه 100 نفر از بهبودیافتگان این مراکز به شرکت‌های خصوصی شهرک‌های صنعتی ارجاع داده شده‌اند، عنوان کرد: 70 نفر از این افراد نیز در فضای سبز شهرداری‌های شهرستان‌ها در حال فعالیت هستند همچنین برخی از فعالیت در زمینه‌هایی چون پرورش زنبورعسل، دامداری و صنعت چوب کسب درآمد می‌کنند.

نوری در پایان از برگزاری همایش سه هزار نفری بهبودیافتگان پس از پایان ماه مبارک رمضان خبر داد و خاطرنشان کرد: این همایش با همکاری بهزیستی برگزار می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار