معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی همدان از امکان آغاز خرید تضمینی شیرخام در همدان خبر داد و گفت: سالانه ۳۱۱ هزار تن شیر خام در همدان تولید می‌شود.
کد خبر: ۲۴۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸ 15 June 2016
معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی همدان از امکان آغاز خرید تضمینی شیرخام در همدان خبر داد و گفت: سالانه ۳۱۱ هزار تن شیر خام در همدان تولید می‌شود.

به گزارش تسنیم، محمد نظرپور صبح امروز در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت کشتارگاه رزن اظهار داشت: این کشتارگاه جز زنجیره تولید مرغ استان همدان محسوب می‌شود که از اهمیت بالایی برخوردار بوده و برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده است.

وی با اعلام اینکه این کشتارگاه امسال تکمیل می‌شود، گفت: در حال حاضر 6 کشتارگاه در استان همدان فعالیت می‌کنند ولی احداث این کشتارگاه برای ایجاد زیرساخت لازم برای صادرات تولید مازاد مرغ استان همدان است.

نظرپور با اشاره به اینکه ظرفیت صادرات مرغ از استان همدان به سایر کشورها وجود دارد، عنوان کرد: باید زیرساختهای لازم برای صادرات مرغ را ایجاد کنیم چراکه 25 هزار تن از تولیدات مرغ استان همدان مازاد مصرف بوده و می‌توان آن را به کشورهای دیگر صادر کرد.

وی با بیان اینکه سالانه 311 هزار تن شیر خام در همدان تولید می‌شود که 3.4 درصد از تولید کشور را داراست و در رتبه 9 کشور از نظر تولید قرار دارد، تصریح کرد: استان همدان با تولید 28 هزار تن گوشت قرمز 3.5 درصد از کل تولیدات کشور را به خود اختصاص داده و در رتبه 11 تولید این محصول قرار دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی استان همدان با اشاره به اینکه تولید 14 هزار تنی تخم مرغ در همدان اظهار داشت: همدان 1.5 درصد از تولیدات تخم مرغ کشور را دارد و از این نظر رتبه 14 را به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه سالانه هزار و 770 تن عسل در همدان تولید می‌شود، گفت: 2.3 درصد از عسل تولیدی کشور مربوط به استان همدان است که براساس در رتبه 9 تولید عسل کشور قرار دارد.

نظرپور با اعلام اینکه استان همدان در زمینه تولید مرغ و تخم مرغ با مازاد مواجه است گفت: سالانه 48 هزار تن مرغ در استان همدان تولید می‌شود که استان همدان از این نظر در رتبه 16 کشور قرار دارد.

وی درباره خرید تضمینی شیر در استان همدان نیز گفت: با توجه به افت قیمت شیر و نگرانی دامداران قرار شد از ابتدای خرداد ماه خرید تضمینی شیر آغاز شود که روزانه هزار تن در کشور خرید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی همدان بیان کرد: پنج استان خرید تضمینی را آغاز کردند که قرار شد این تعداد به هشت استان افزایش یابد و از این رو پیگیری بسیاری انجام شده و هفته گذشته موافقت شفاهی از سوی وزارت جهاد کشاورزی اعلام شد.

نظرپور اظهار داشت: قرار شد کارخانه‌ و تشکل موردنظر برای تحویل شیر مشخص شود که در این زمینه با چهار تعاونی رایزنی شده تا اگر کارخانه‌ای معرفی کنند می‌توان سهمیه‌ای را برای خرید تضمینی مشخص کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار