کد خبر: ۲۴۶۸۸۳
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۸ 16 June 2016
به  گزارش «تابناک یزد» مدیر تعاون روستائی با اشاره به حذف واسطه‌های عرضه شیر پاستوریزه در یزد حذف و اینکه دامداران ۱۰ روزه پول شیر خود را دریافت می‌کنند، گفت: از امروز برای نخستین بار در استان عرضه شیر کامل پاستوریزه شده انجام می‌شود.

 سیدحس بزاززاده در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه مردم استان از نظر ذائقه گرایش به مصرف شیر سنتی و محلی دارند، خاطرنشان کرد: شیر محلی پاستوریزه نشده می‌تواند مشکلات زیادی برای مصرف‌کننده ایجاد کند که از جمله آن انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که به سلامت اجتماع آسیب می‌زند.

وی با بیان این مطلب که شیر دامدار با نازل‌ترین قیمت به کارخانه‌های فرآورده‌های لبنی و لبنیات‌ها به فروش می‌رسد، افزود: به دلیل وجود چرخه‌های مازاد، واسطه بین تولیدکننده و مصرف‌کننده برگشت پول مدت 6 ماه تا یک سال و حتی با عدم برگشت پول مواجه می‌شود.

معاون اداره تعاون روستائی استان یزد با اشاره به اینکه با اجرای این طرح در مدت 10 روز پول به تولیدکننده باز می‌گردد، ادامه داد: به همین دلیل تصمیم بر این است که مراکز عرضه مستقیم شیر در استان راه‌اندازی شود و همزمان برای نخستین‌بار در استان شیر کامل پاستوریزه بدون افزایش یا کاهش مواد، صرفاً پاستوریزه شده تحویل مصرف‌کننده قرار گیرد.

بزاززاده با اشاره به اینکه  نزدیک 2 ماه طول کشید تا طرح عملیاتی شود، قرارداد بسته شود و پاکت شیر طراحی شود، تصریح کرد: از امروز توزیع شیر کامل پاستوریزه شده در بسته‌های 800 گرمی با قیمت یک هزار و 350 تومان که 400 تومان به نفع مصرف‌کننده، 100 تومان به نفع تولیدکننده است با حداقل 3 درصد چربی که طبق سلیقه و ذائقه مردم است، در سطح استان داریم.

معاون اداره تعاون روستائی استان یزد با اشاره به اینکه از هفته آینده روزی 25 تن شیر مازاد خریداری شده از دامداران تبدیل به شیرخشک می‌شود، بیان کرد: امید است در آینده بسته‌های 2 و 3 کیلوئی شیر کامل پاستوریزه شده نیز در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با بیان این مطلب که توزیع شیر محلی در مراکز خرید شیر بدون هیچ نظارت و بدون دخالت هیچ سازمانی و با بالا بودن بار میکروبی صورت می‌گیرد، افزود: توزیع شیر کامل پاستوریزه در بسته‌بندی‌های کاملاً بهداشتی به سفارش اتحادیه دامدارن استان توزیع می‌شود.

معاون اداره تعاون روستائی استان یزد گفت: مردم استان می‌توانند شیرکامل پاستوریزه خود را همه روزه به جز جمعه‌ها‌ از ساعت 9 الی 13 و 17 الی 22 در غرفه‌های داخل محوطه سازمان تعاون روستائی واقع در بلوار دانشجو و همچنین در فروشگاه‌های جهاد واقع در میدان ابوذر و میدان امام حسین تهیه نمایند.

بزاززاده ادامه داد: به منظور رفاه بیشتر شهروندان، شیر و مرغ به غیر از غرفه‌های سازمان تعاون روستایی در فروشگاه‌های جهاد کشاورزی در دو محل میدان ابوذر و بلوار دانشجو محل سازمان جهاد کشاورزی هم در حال عرضه است.

وی تصریح کرد: به غیر از این 3 محل که توزیع آغاز شده، توزیع از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه و میلاد و 17 سوپر مارکت سطح استان معرفی شده از اتحادیه اصناف لبنیات، مرغ، ماهی، سوپرمارکت‌ها در حال پیگیری و اقدام است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار