عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ورودی ایستگاه راه آهن شهر تهران به ثبت ملی رسیده گفت: در طرح بازسازی این فضا پله های ورودی همچون سردر آن باید حفظ شود.
کد خبر: ۲۴۷۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴ 18 June 2016
احمد مسجد جامعی این هفته برنامه تهرانگردی را به دیدار از منطقه 18 اختصاص داد و بر همین اساس از طرح بهسازی محیط راه آهن دیدن و تصریح کرد: حفظ پله های ورودی ساختمان راه آهن به همین شکل منشا‌ اختلافی در جریان بهسازی بین راه آهن و شهرداری است که شهرداری در صدد حفظ این پله ها و راه‌آهن مخالف آن است.

وی افزود: این ساختمان در دوران پهلوی اول متناسب با آن زمان ساخته شده که با توجه به تردد بیشتر راه آهن درخواست دارد تا شرایط این پله ها تغییر کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران عصر روز یازدهم ماه مبارک رمضان ضمن دیدار از موزه قرآن واقع در چهارراه سپه به عنوان نخستین موزه قرآن کریم گفت: در ضلع شمالی ساختمان این موزه کاخ مرمر و در ضلع جنوبی آن کاخ نگارستان قرار گرفته که به دلیل واقع شدن در حریم این دو کاخ ساختمان موزه را در زیر زمین ساخته اند.

مسجد جامعی با اشاره به اینکه پیش از انقلاب قرار بوده اینجا به کتابخانه سلطنتی تبدیل شود افزود: اواخر دولت آیت الله هاشمی رفسنجانی ساخت موزه قرآن در این مکان شروع شد و اواخر دولت اصلاحات نیز این امر به پایان رسید.

وی با بیان اینکه این موزه نخستین موزه قرآن در ایران است گفت: از بخش های مختلفی که در اینجا پیش بینی شده بود می توان به کتابخانه تخصصی، بخش نشریات و نرم افزارهای قرآنی اشاره کرد.

مسجدجامعی افزود: این موزه با قدمت و ارزش بسیار بالا این روزها به حال خود رها شده است و امیدواریم مسئولان بتوانند آن را به شرایط مطلوبی برسانند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران همچنین از مسجد فخریه واقع در خیابان ولیعصر دیدن کرده و با اشاره به اینکه این مسجد در اواخر دوره رضا شاه ساخته شده است گفت: به گفته محلی‌های این مسجد، بانی آن محمد علی فخریه بوده است و امامان جماعتی نظیر شیخ محمدتقی آملی، سید محمد بهبهانی، سید محمد علی سبط و آیت‌الله علوی بروجردی، داماد آیت‌الله بروجردی، در این مسجد حضور داشتند.

وی ضمن باقدردانی از حفظ معماری این مسجد، تاکید کرد: خوشبختانه معماری داخلی این مسجد که توسط استاد لرزاده طراحی شده تغییر نکرده است. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران از قدیمی ترین مهمان پذیر اطراف راه آهن که در سال 1337 ساخته شده و تا امروز دایر است، سینمای روباز پرسپولیس بخش خصوصی که تخریب شده است، مهدیه تهران، حسینیه مسلمیه، سقاخانه 130 ساله عزیز محمد و مسجد استاد حسن، به سراغ یکی از قدیمی ترین خوشنویسان قرآنی کشور دیدن کرد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار