یکصد و بیستمین جلسه شورای شهر قم روز یکشنبه 30 فروردین ماه در حالی برگزار شد که با حاشیه هایی از جمله احتمال انتخاب شهردار در هفته آینده روبرو بود.
کد خبر: ۲۴۸۷۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸ 19 April 2015
به گزارش تابناک قم، ولی‌الله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم در این جلسه اظهار کرد: روز گذشته جلسه کمیته انتخاب شهردار برگزار و اسامی افرادی که در نظر هستند عنوان شد.

وی افزود: مقرر شده فردا هم جلسه‌ای با حضور همه اعضای شورا تشکیل شود و کاندیداها برنامه‌های خود را اعلام کنند تا به جمع‌بندی نهایی برسیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه به کاندیداهای شهرداری قم اعلام شده که برنامه‌های خود را برای این مسئولیت آماده و ارائه کنند گفت: تصمیم‌گیری نهایی بر اساس بررسی برنامه‌هایی ارائه شده از سوی آنها صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: همه مسائلی که در کمیته انتخاب شهردار مطرح شد با نظر اعضا بوده است؛ اعضای شورا همگی می‌دانند که آقای عابدینی‌پور انصراف از ادامه کاندیداتوری شهرداری را اعلام کرد.

بیاتی خاطرنشان کرد: اعضای شورا با نظر مثبت امتیازات لازم را به همه کاندیداها از جمله آقای عابدینی‌پور دادند و اگر اینگونه نبود، وی همین رأی را هم نمی‌آورد.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه حاضریم در جلسه علنی، رأی‌گیری کنیم و اگر اعضا نظر مثبتی داشتند باز هم وی را در جمع کاندیداها مورد بررسی قرار دهیم گفت: آقای عابدینی‌پور در طول دوره مسئولیت خود در سمت شهرداری قم، در یک سال 6 بار استعفا داد و در جلسه اخیر کمیته انتخاب شهردار نیز اعلام انصراف کرد ولی بعد از آن طی مصاحبه‌ای این موضوع را تکذیب کرد.

محسن عابدینی پور عضو شورای شهر قم که گفته می شود یکی از افراد کاندید شده از سوی شورا برای سمت شهردار قم است نیز به ایراد نطق خود پرداخت و گفت:نخستین ویژگی شهردار شهر مقدس قم که پیشانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود، این است که باید در راستای منویات مقام عظمای ولایت و در راستای تحقق شعار سال، همدلی و همزبانی دولت و ملت گام بردارد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه شهردار آینده این شهر باید در خط ولایت همدل و همراه با دولت بوده و با بهره‌گیری از این همگرایی و همکاری متقابل با دولت در راه بسط توسعه فرهنگ شیعی گام بردارد، گفت: توسعه و عمران زیرساخت‌های شهری با تکیه بر ظرفیت‌های ملی و داخلی و منابع شهری و جلوگیری از ریخت و پاش‌های غیرضروری، فاصله گرفتن از استقراض‌های سنگین بهره و تامین زیرساخت‌ها و روساخت‌ها در راستای جذب توریسم مذهبی وظیفه شهردار قم خواهد بود.

وی ادامه داد: دومین ویژگی این است که شهردار آینده قم باید تنها دغدغه توسعه و پیشرفت شهر و تامین رفاه و امکانات عمومی را داشته و با فاصله گرفتن از مسائل سیاسی، از شرکت در جلسات دلواپسان و دل‌نگرانان دوری بجوید و در یک کلام، از حامیان دولت خدمتگزار باشد.

عابدینی‌پور با تاکید بر اینکه شهردار قم باید از مسائل سیاسی دوری کند و به دور از جنجال‌های سیاسی به امور رسیدگی کند، خاطرنشان کرد: شهردار قم باید با قاطعیت، بر امور مختلف مدیریت و نظارت کند و دقیق و سنجیده، حقوق مردم و بیت‌المال را از خود شروع کند و به شدت مراقب فرصت‌طلبان و سوء استفاده‌کنندگان از اموال عمومی باشد.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: شهردار قم باید با دیدی بلند و پیگیری مجدانه، در راه جذب سایر منابع همچون اوراق مشارکت، منابع بانک توسعه اسلامی، منابع بانک جهانی، صندوق توسعه اسلامی و صندوق توسعه حرمین و تهاتر نقدی و غیرنقدی با بدهی‌های دولت و مطالبات یا بدهی‌های مردم اقدام کرده و حجم سرمایه‌گذاری را به طور فزاینده‌ای افزایش دهد.

وی تصریح کرد: شهردار قم باید مسیر سرمایه‌گذاری را هموار و هموارتر کرده و با تسهیل امور، نسبت به جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی کوشا باشد.

عابدینی‌پور در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر روشنگری و شفاف‌سازی مباحث مطرح شده در روزهای اخیر گفت: مردم می‌دانند که بنده عضوی که بالاترین رأی مستقل را برای ورود به شورا داشتم با کوله‌باری از تجربه مدیریت شهری، تا این لحظه نیز هیچ‌گونه مسئولیتی در شورا به من محول نشده و در مورد کاندیداتوری شهردار و مصاحبه اخیر نیز بار دیگر می‌گویم که نه کاندید شدم و نه کاندید معرفی کردم اما تعدادی از اعضای شورا بنده را برای سمت شهرداری قم معرفی کردند.

این عضو شورای شهر قم عنوان کرد: کمیته منتخب شورا که آقای بیاتی رئیس آن است بنده را نیز بر اساس معرفی همان چند عضو شورا مورد ارزیابی قرار داد که به دلیل نامعلومی بسیاری از امتیازات من را نادیده گرفت و با نمره 59.5 بنده را از شرایط احراز کاندیداتوری شهرداری کنار گذاشت.

وی افزود: در یک جلسه مشورتی شورا که این موضوع مطرح و مورد سئوال بنده قرار گرفت بعد از مشخص شدن این سیاه‌نمایی و حق‌کشی که عذرخواهی آقای بیاتی را به همراه داشت گفتم صرفا به احترام و اصرار بعضی از دوستان جواب منفی ندادم و با این اقدام کمیته انتخاب شهردار، مسئولیت شرعی و عرفی و قانونی از بنده سلب شد.

عابدینی‌پور با بیان اینکه نه کاندیدا شدم و نه کسی را کاندیدا کردم، گفت: آیا استعفا یا انصراف از طرف من معنی و مفهومی دارد؟

این عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: تاکید می‌کنم تا زمانی که حتی یکی از اعضای شورا به من اعتماد کند بنده شانه از زیر بار مسئولیت خالی نمی‌کنم و باز هم به آقای بیاتی می‌گویم این جایگاه نه برای بنده آرزوست و نه به دنبال آن هستم چون قبلا در این جایگاه بوده‌ام اما اگر تکلیف شده آماده‌ام.

وی افزود: مصاحبه رئیس شورا را به شدت تکذیب می‌کنم؛ لطفا نوار گفته‌های من را در حضور خبرنگاران پخش کنید.

عابدینی‌پور خطاب به رئیس شورا گفت: موارد دیگری هم از اینگونه اقدامات از شما سراغ دارم که فعلا در این جلسه مطرح نمی‌کنم ولی به صورت حضوری آنها را خواهم گفت که اگر اصلاح شد بهتر، والا بعدا اقدام لازم به منظور طرح موضوع در مراجع قضایی و نظارتی و رسانه‌ها در دستور کار است.

حاشیه های جلسه شورای شهر
محسن عابدینی پور، مجید متین فر سرپرست فعلی شهرداری قم و افرادی دیگری ازجمله تمدن و نیکزاد(برادر وزیر سابق راه و شهرسازی ) برای کاندیداتوری شهرداری قم مطرح هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد آتش زر رئیس کمیسیون برنامه و بودجه سرمایه گذاری و حسن بختیاری زاده نایب رییس شورا از غایبان جلسه امروز بودند.

یکی دیگر از حاشیه های جلسه امروز شورای اسلامی شهر قم عدم اظهار نظر الهام ارجمند و طوبی حجازی دو بانوی عضو شورا در خصوص لوایح مطرح شده ، بود.

در این جلسه اخذ مجوز واگذاری واحدهای تجاری، اداری مجتمع ناشران به شرکت کیسون(پیمانکار منوریل قم) و سایر پیمانکاران بابت بدهی های شهرداری قم به تصویب اعضا نرسید.

اخذ بخشودگی جرائم شرکت ساقیان کارآفرین، اخذ مجوز دریافت 15 درصد نرخ کمیسیون هزینه خدمات از خودروهای سرویس تاکسی دربستی ، اخذ مجوز کدهای درآمدی سازمان تاکسیرانی سال 93، اخذ مجوز اصلاح عوارض ارزش افزوده بلوار پیامبر اعظم(ص)، اعمال مساعدت به بیمارستان گلپایگانی در مورد عوارض نوسازی، اخذ مجوز انعقاد قرارداد با وکیل حقوقی به منظور رسیدگی و رفع مشکلات بیمه ای بازنشستگان شهرداری از لوایحی بود که در صحن علنی شورا مطرح شدند و به تصویب رسید.

در این جلسه برای عضویت سه تن از نمایندگان شورای شهر قم در ستاد عالی سرمایه گذاری استان قم رای گیری شد که از میان مصطفی مولایی، وحید شایسته نیک، حسین فاکرخراسانی، محمد رضا ملکی و زین العابدین قراچورلو در نهایت فاکر، ملکی و شایسته نیک انتخاب شدند.

در این جلسه بنا به پیشنهاد یکی از اعضا برای تغییر زمان جلسات شورا از صبح به عصر رای گیری شد که برگزاری جلسات در عصر تنها شش رای آورد و ادامه جلسات رسمی شورا در ساعت 7 صبح روزهای یکشنبه خواهد بود.

در ادامه جلسه نیز در خصوص علنی یا غیر علنی برگزار شدن جلسه شنبه آینده در مورد انتخاب شهردار قم و دریافت برنامه کاندیداها رای گیری شد که در پایان اعضا رای به غیر علنی بودن جلسه دادند.

عباس ذاکریان سخنگوی شورای شهر قم در ادامه این جلسه از مطلب درج شده در یکی از خبرگزاری ها در مقایسه نرخ کرایه تاکسی قم و تهران و بالاتر بودن نرخ کرایه در قم انتقاد کرد،وی ارقام ارائه شده از سوی این خبرگزاری در مورد نرخ کرایه در تهران را اشتباه ذکر نمود.

ذاکریان در ادامه بیان داشت: یکی از اعضای شورای شهرهای اطراف قم در یکی از رسانه ها در مورد دریافتی پرسنل شهرداری قم اظهار نظر کرده است و توصیه می کنم به وظایف و اختیارات شوراها بپردازند و اعضای شوراهای شهر نمی توانند در مورد وظایف شهرداری شهرهای دیگر اظهار نظر کنند و باید تنها نسبت به زیر مجموعه خود وظیفه نظارتی داشته باشند.

مجادله لفظی محمود مسگری با محسن عابدینی پور از دیگر حاشیه های جلسه امروز شورای شهر بود، مسگری گفت: علیرغم گفته های عابدینی پور که خود را تنها کاندید مستقل شورا معرفی کرد باید بگویم که وی در سه لیست انتخاباتی شورا حضور داشته است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار