جلسه کارگروه نظارت بر نشر استان خوزستان با حضور محمد سلگی، مدیرکل کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه، همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و سرگروه‌های نظارت بر کتاب در تالار اجتماعات این اداره کل تشکیل شد.
کد خبر: ۲۴۸۹۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵ 20 June 2016
جلسه کارگروه نظارت بر نشر استان خوزستان با حضور محمد سلگی، مدیرکل کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه، همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و سرگروه‌های نظارت بر کتاب در تالار اجتماعات این اداره کل تشکیل شد.جلسه کارگروه نظارت بر نشر استان خوزستان با حضور محمد سلگی، مدیرکل کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه، همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و سرگروه‌های نظارت بر کتاب در تالار اجتماعات این اداره کل تشکیل شد.
 
 
محمد سلگی در این جلسه گفت: هیات نظارت بر ضوابط نشر که در دولت جدید تشکیل شده از اردیبهشت ۱۳۹۳ فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: پس از انجام پاره‌ای اقدامات اساسی همچون تصویب آیین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌ها، بررسی و تایید کارگروه‌های استانی کتاب را در سال ۱۳۹۴ در دستور کار خود قرار دادیم و از خرداد ۹۴ بررسی و تایید اعضای کارگروه‌های پنج استان خراسان رضوی، قم، کرمان، اصفهان و آذربایجان شرقی را به سرانجام رساندیم.

سلگی ادامه داد: در ادامه روند بررسی و تایید کارگروه‌های استانی چهار کارگروه جدید استان‌های همدان، فارس، یزد و خوزستان در دستور کار قرار گرفتند که هیات نظارت برکتاب خوزستان نیز تایید شد و سرگروه‌ها مشخص شدند.

وی اظهار امیدواری کرد: با تشکیل کارگروه نظارت بر کتاب در استان خوزستان شاهد تولید، تالیف و چاپ کتاب‌های بیشتری در این استان باشیم.

همچنین همایون قنواتی درباره تشکیل هیات نظارت بر کتاب در استان خوزستان گفت: برای تشکیل هیات نظارت بر کتاب مکاتباتی با وزارتخانه انجام داده‌ایم و درخواست کردیم که هیات نظارت کتاب را به استان بسپارند که مراحل قانونی و اداری آن انجام شد و پس از معرفی افراد به وزارتخانه در نهایت 9 نفر در بخش‌های مختلف به عنوان  سرگروه‌های نظارت بر کتاب در استان خوزستان انتخاب شدند.

وی افزود: با تشکیل هیات نظارت در استان زمان و هزینه کمتری برای دریافت مجوز صرف می‌شود و کار نظارت نیز با دقت بیشتر انجام خواهد شد.

قنواتی ادامه داد: از این پس ناشرانی که در استان فعالیت می‌کنند مجوز نشرشان را از هیات نظارت در استان می‌گیرند و نیازی به مراجعه به مرکز و وزارت‌خانه نیست.
منبع: ایسنا
برچسب ها: محمد سلگی ، کتاب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار