معاون نظارت بر بهره برداری شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی گفت: مشکل شوری آب بر اثر عوامل متعددی در برخی از روستاها به ویژه جنوب این استان در حال گسترش است.
کد خبر: ۲۴۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲ 21 June 2016
به گزارش تابناك رضوي، نورالله قائمی با بيان اين مطلب، اظهار كرد: بارش‌های کم، تداوم خشکسالی، برداشت بی رویه آب در بخش کشاورزی، دلایل زمین شناسی مانند بافت زمین، نوع خاک و نوع سنگ در محل استخراج آب باعث شوری و افزایش عوامل شیمیایی آب می شود.

وی راهکار مقابله با شوری آب را نصب دستگاههای آب شیرین کن عنوان و بیان کرد: هم اکنون 25 دستگاه آب شیرین کن در روستاهای دارای مشکل شوری آب نصب شده و نصب 18 دستگاه دیگر نیز طی امسال در حال انجام است.

معاون شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی ادامه داد: روستاهای شهرستانهای خواف، رشتخوار، سرخس و گناباد به ویژه روستاهای مستقر در جنوب خراسان رضوی نیز دارای آب شیرین کن هستند.

وی گفت: چهار دستگاه آب شیرین کن از این تعداد در روستاهای مستقر در حاشیه شهر مشهد مانند 'جمال ده، همت آباد و ده رود' نصب شده است.

قائمی افزود: در موضوع کیفیت آب دو عامل شامل میکروبی و شیمیایی وجود دارد که کنترل عوامل شیمیایی خارج از اقدامات و برنامه های شرکت آب و فاضلاب روستایی است.

شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان رضوی با خدمات رسانی به دو هزار و 397 روستا یک میلیون و 500 هزار نفر از جمعیت روستایی این استان را زیر پوشش دارد.

منبع: ايرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار