مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر:
مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: پرداخت زکات در استان بوشهر از ۷۸ میلیون ریال سال ۱۳۸۴ با افزایش ۳۰۰ برابری به بیش از ۲۳ میلیارد ریال در سال گذشته رسیده است.
کد خبر: ۲۵۰۰۳
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۹ 19 April 2015
تابناک بوشهر: احمد لطفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ستاد احیای  زکات از سال 1384 در استان بوشهر آغاز به کار کرد، اظهار داشت: ستاد احیای زکات از آذر سال 84 در استان بوشهر، شروع به کار کرد و در آن سال، 78 میلیون و 750 هزار ریال زکات در استان جمع آوری شد.

وی از افزایش 300 برابری زکات در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: اگر چه 10 سال گذشته استان بوشهر با خشکسالی روبه‌رو بوده، زکات در این‌مدت افزایش بیش از 300 برابری داشته و به 23 میلیارد و 874 میلیون ریال در سال 93 رسیده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: در استان بوشهر بیشتر زکات را نخل‌داران و گندم‌کاران می‌پردازند.

لطفی افزود: زکاتی که کشاورزان یک منطقه پرداخت می‌کنند در همان منطقه هزینه می‌شود و همین امر سبب شده کشاورزان هر سال مشتاق‌ تر از سال قبل زکات محصولشان را پرداخت کنند.

وی خاطرنشان کرد: زکات جمع آوری شده در طرح‌های عمرانی منطقه و کارهایی مانند تأمین هزینه ازدواج و درمان نیازمندان هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح‌های عمرانی گفت: در سال‌های گذشته 223 طرح عمرانی از محل وجوه زکات در استان بوشهر اجرا شده است.

لطفی افزود: دولت موظف است که برای اجرای هر طرحی که از وجوه زکات اجرا می‌شود به اندازه  مبلغی که از مبلغ زکات هزینه می‌شود، کمک کند تا طرح تکمیل شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار