معاون شهرداری:
تابناک: معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: هنرمندان موسیقی این شهر باید برای حفظ مکتب موسیقی اصفهان تلاش کنند و این مکتب نباید در موسیقی ایران فراموش شود.
کد خبر: ۲۵۰۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱ 19 April 2015
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، علی قاسم زاده که روز یکشنبه بمنظور تشریح برنامه های این سازمان برای روز اصفهان، در جمع خبرنگاران حاضر شده بود، افزود: هدف از تعیین روزی به نام اصفهان، حفظ و احیای هویت شهری و ارتقای فرهنگ شهروندی است.

وی افزود: هدف شهرداری از اجرای برنامه ها به این مناسبت، آشنایی بیشتر مردم با پیشینه و تاثیرگذاری اصفهان در بخش های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ایران است.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه برنامه های نکوداشت هفته اصفهان توسط کمیته های مختلف انتخاب شد، گفت: از بین 300 برنامه پیشنهادی به این ستاد، 32 برنامه برگزیده شده است.

وی گفت: این برنامه ها در سطح شهر اصفهان با مشارکت 300 نفر اجرا می شود.

قاسم زاده ابراز امیدواری کرد که اجرای این برنامه ها در سالهای آینده مشارکت مردم حتی هموطنان خارج از استان را توسعه دهد.

وی با اشاره به اینکه اصفهان به عنوان کانون همزیستی ادیان توحیدی مطرح است، اذعان کرد: در برنامه های تدوین شده برای نکوداشت هفته اصفهان برنامه ای برای پیروان ادیان توحیدی در نظر گرفته نشده است.

معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری اصفهان با بیان اینکه این انتقاد به ما وارد است که ظرفیت های اصفهان در بخش پیروان ادیان توحیدی را در برنامه های نکوداشت هفته اصفهان لحاظ نکرده ایم، گفت: این نقیصه در سالهای آینده جبران خواهد شد.

با مصوبه دوره دوم شورای اسلامی شهر اصفهان، سوم اردیبهشت با توجه به سالروز تولد شیخ بهایی به عنوان روز اصفهان نامگذاری و در سال های بعد از سوم تا نهم اردیبهشت به عنوان هفته نکوداشت اصفهان تعیین شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار