معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان‌غربی گفت: ۳۰۰۰ مورد زمین بلااستفاده دستگاه‌های اجرایی در استان وجود دارد و تکلیف این اراضی باید در برنامه عملیاتی از حیث بهره‌برداری مورد بازبینی قرار گیرد.
کد خبر: ۲۵۰۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۵ 19 April 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، تقی کهوریان امروز در نخستین جلسه کارگروه امور اقتصادی و تولیدی آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید در برنامه عملیاتی سال 94 که تدوین می‌کنند سهم بخش خصوصی، تسهیلات بانکی و بخش دولتی و سایر منابع را تفکیک کنند اظهار داشت: در این صورت مشخص خواهیم کرد که هر بخش چه سهمی را عملیاتی کرده است.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه مشخص کردن نوع همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در فرآیند برنامه‌ریزی عملیاتی نیز حائز اهمیت است افزود: دستگاه‌های اجرایی در ارتباط با یکدیگر برنامه‌ها را به پیش می‌برند که میزان این نوع همکاری نیز باید مشخص شود.

وی افزود: همچنین دستگاه‌های اجرایی باید تلاش کنند تا در برنامه عملیاتی که ارائه می‌کنند فرایند پیشبرد اقدامات ذیل برنامه‌ها را شناسایی و مشکلات را نیز معرفی کنند تا منطبق با آنها نحوه عملکرد و زمان‌بندی اجرا توسط دستگاه تدوین شود.

کهوریان با اشاره به اینکه در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شده است که 3000 مورد زمین بلا استفاده دستگاه‌های اجرایی در استان وجود دارد خاطرنشان کرد: تکلیف این اراضی باید در برنامه عملیاتی از حیث بهره‌برداری مورد بازبینی قرار گرفته و یا تبدیل به احسن شوند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان‌غربی در توصیه‌های جداگانه‌ای دستگاه‌های اجرایی استان را به ترسیم صحیح فرایندها و نحوه عمل به برنامه‌ها و همچنین بررسی مسایل و مشکلات و ارائه راهکار برای برون‌رفت از آنها را مورد تاکید قرار داد.

کهوریان بهره‌گیری از سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری مرتبط با دستگاه‌های اجرایی را نیز مورد تاکید قرار داد.

در این جلسه برنامه‌های عملیاتی تهیه شده توسط شرکت شهرک های صنعتی، جهادکشاورزی، پارک علم و فناوری، اداره کل امور اقتصاد و دارایی و مرکز تحقیقات کشاورزی مورد بررسی و بازبینی قرار گرفت و برای نقطه نظارت ارائه شده در جلسه مقرر شد حداکثر تا پایان ماه جاری مورد اصلاح و تکمیل قرار گیرند.

برنامه‌های عملیاتی 12 دستگاه اجرایی باقیمانده حوزه امور اقتصادی در جلسات روزهای آتی مورد بررسی قرار گرفته و در جلسه نهایی و پس از تایید آنها در کارگروه برای تصویب در اولین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان مطرح می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار