کد خبر: ۲۵۱۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵ 26 June 2016
نبی بخش داوودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این شهید بزرگوار پس از شش ماه خدمت به عنوان فرماندار ایرانشهر در هفتم تیر سال 1360 در کنار یاران امام راحل (ره) به شهادت رسید.
وی گفت: شهید مالکی که در آن زمان 26 سال عمر داشت و یکی از فرمانداران جوان کشور بود در همان روزهای نخست در فرمانداری ایرانشهر تلاش خود را برای توسعه و آبادانی این منطقه که روزی تبعیدگاه انقلابیون مبارز از جمله رهبر معظم انقلاب بود به کار بست.
فرماندار ایرانشهر گفت: هر چند که مدت خدمت شهید مالکی در این شهرستان حدود شش ماه بود اما اقدامات انقلابی، خدمات و پیگیریهای وی برای محرومیت زدایی و ایجاد وحدت و همدلی هنوز در بین مردم زنده است.
داوودی افزود: مردم ولایی ایرانشهر هر ساله به پاس خدمات شهید مالکی در سالروز شهادت ایشان و 72 تن از یاران امام خمینی (ره) دور هم جمع می شوند و یاد و خاطره شهدای فاجعه هفتم تیر را گرامی می دارند.
شهید حبیب الله مالکی در هفتم خرداد سال 1334 در تهران متولد شد و پس از اخذ دیپلم به مراکز مذهبی و نشست های درسی شهید بهشتی قدم گذاشت و از آن پس با جریان مبارزه آشنا شد.
فرماندار شهید ایرانشهر در نماز عید فطر 1357 و کمیته استقبال از امام خمینی (ره) از پاریس به تهران فعالیت مستقیم داشت و بعد از پیروزی انقلاب و در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری اسلامی بازوی توانایی برای وزارت کشور بود و در اواخر سال 1359 بعنوان فرماندار ایرانشهر منصوب شد.
پخش اعلامیه و سخنرانی های حضرت امام خمینی (ره)، شرکت در تظاهرات ضد رژیم پهلوی، حضور در اعتراضات و تحصن های دانشجویی و عضویت در حزب جمهوری اسلامی در سوابق مبارزات شهید مالکی دیده می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار