تبدیل تهدیدی بزرگ به فرصتی مغتنم؛
تابناک: اینها بخشی از آخرین اظهارات معصومه ابتکار، بانوی محیط زیستی کشور است که هرچند از نبود آمار رسمی در خصوص اعدام محیطبانان خبر می دهد و با این خبر خوشحالمان می کند اما رنج کشته شدن محیط بانان به دست بی قانونی و خلاء قانونی دردی بزرگ است که با نگاه به این آمار هم التیام نمی یابد.
کد خبر: ۲۵۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷ 26 June 2016
تابناک اصفهان : «اول اینکه خدا را صد هزار بار شاکریم که هیچ محیط‌بانی تاکنون اعدام نشده است. خوشبختانه اگرچه این قضیه بارها گفته شده، ولی تاکنون ما هیچ موردی که محیط‌بان اعدام شود، نداشته‌ایم؛ البته محیط‌بانانی داریم که به دلیل ضعف فرایندهای قانونی تا پای چوبه ‌دار رفتند، ولی با تلاش‌های انجام‌شده مشکل بسیاری از آنها حل شده است. روز اولی که در سال ٩٢ به سازمان آمدم، یک کارتابل برایم آوردند و گفتند هشت محیط‌بان در آستانه اعدام داریم؛ از همان موقع بخش مهمی از کارمان را گذاشتیم برای پیگیری وضعیت این محیط‌بان‌ها. از مذاکره با خانواده‌ها و اولیای دم گرفته تا مراجع قضائی و اعتراض به احکام و... که خوشبختانه در همین سه سال، در نهایت مشکل شش نفر از آنها به‌طور کامل رفع شد و آزاد شدند. از طرفی اینکه دائم گفته می‌شود محیط‌بان‌ها کشته می‌شوند، هم از شهریور سال ٩٢ تا دوم تیر ٩٥ هیچ محیط‌بانی شهید نشد که متأسفانه در همین دو روز، سوم و چهارم تیر این سه محیط‌بان عزیزمان را از دست دادیم.

تعداد محیط‌بان‌های شهید تا پیش از این ١١٦ نفر بودند که الان به ١١٩ رسیده است. این تعداد از ابتدای تشکیل سازمان حفاظت از محیط‌زیست و از پیش از انقلاب محسوب شده است؛ یعنی این ١١٩ نفر فقط محیط‌بانان به‌شهادت‌رسیده سازمان حفاظت هستند. »

اینها بخشی از آخرین اظهارات معصومه ابتکار، بانوی محیط زیستی کشور است که هرچند از نبود آمار رسمی در خصوص اعدام محیطبانان خبر می دهد و با این خبر خوشحالمان می کند اما رنج کشته شدن محیط بانان به دست بی قانونی و خلاء قانونی دردی بزرگ است که با نگاه به این آمار هم التیام نمی یابد.

از همین رو ضروری است؛ با پیوستن سه مدافع حریم طبیعت؛ محیط بانان شهید: محمد دهقانی؛ پرویز هرمزی و منوچهر شجاعیان به مجموعه شهدای محیط بان ایران زمین طی روزهای سوم و چهارم تیرماه جاری؛ شایسته است با پیگیری فعالان محیط زیست میهن عزیزمان؛ برای حرمت گذاری به خون پاک شهیدان دفاع از حریم آیات الهی و زنده نگهداشتن این واقعه فجیع تکان دهنده  در دل ها و اذهان عموم مردم طبیعت دوست ایران ؛ چهارم تیرماه از سوی شورای عالی فرهنگ عمومی به نام روز «طبیعت مردان شهید » نامگذاری شود.

به جاست؛ همه ساله در آستانه این روز اقدام های فرهنگی بنیادین  گسترده در مبارزه با طبیعت ستیزی و تجلیل از خانواده شهدای محیط زیست و منابع طبیعی و آبخیز داری کشور انجام شود و دستگاه های فرابخش محیط زیست به معرفی خدمات حمایتی خود از طبیعت مردان این مرز و بوم شامل : محیط بانان و جنگلبانان در زمینه های مختلف قضایی؛ اقتصادی فرهنگی و اجتماعی ملزم  شوند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار