کد خبر: ۲۵۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶ 26 June 2016
مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت که ارائه خدمات گردشگری در این استان با برخی کشورهای دنیا فاصله زیادی دارد.

دلاور بزرگ نیا روز یکشنبه در کمیسیون تخصصی گردشگری و سرمایه گذاری مازندران که در ساری و با حضور فعالان عرصه صنعت گردشگری برگزار شد ، افزود : با وجود تمامی ظرفیت های طبیعی و خدادادی موجود ، ارائه خدمات به گردشگران در استان دچار عقب ماندگی های زیرساختی است.
وی جبران عقب ماندگی و رسیدن به نقطه ایده آل در ارائه خدمات گردشگری را مستلزم صرف زمان و هزینه زیادتر به نسبت دیگر طرح های عمرانی ، کشاورزی و گاهی صنعتی دانت و گفت : اجرای طرح های گردشگری همچون هتل متناسب با ذائقه و گرایش گردشگران خارجی نیازمند طراحی و معماری های خاص و ویژه است.
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران زمانبر بودن به ثمررسیدن طرح های گردشگری را از مشکلات توسعه این بخش دانست و افزود : میانگین اجرای طرح های گردشگری در استان حدود 10 سال است و همین طولانی بودن زمان سبب می شود تا سرمایه گذاری در این بخش جذابیت نداشته باشد.
وی توضیح داد : سرمایه گذار بخش گردشگری به حمایت های بانکی نیاز دارد و بانک ها هم به خاطر طولانی بودن به ثمر رسیدن طرح ها ، تمایل و رغبت زیادی برای پرداخت تسهیلات به این بخش نشان نمی دهند.
بزرگ نیا گفت : بانک ها راحت تر به طرح های غیر گردشگری تسهیلات می دهند برای این که در دیگر بخش ها مانند صنعت طرح ها با زدن سوله به بهره برداری می رسد در حالی که در گردشگری این گونه نیست .
وی از گردشگری به عنوان صنعت سالم با درآمدزایی و اشتغال بالا یاد کرد و افزود : رونق ای صنعت در مازندران قادر است تحولی شگرف در عرصه اقتصاد استان و کشور ایجاد کند .
مدیرکل میراث فرهنگی مازندران از بانک ها خواست که با اعتماد کردن به سرمایه گذاری در بخش گردشگری ، توانایی و ظرفیت این بخش را رونق دهند .
بر اساس آمارهای رسمی مازندران در نوروز امسال میزبان بیش از 11 میلیون نفر شب گردشگر بود در حالی که تاسیسات اقامتی گردشگری استان در دو بخش رسمی و غیر رسمی در مجموع حدود 800 هزار نفر شب ظرفیت داشت.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار