کد خبر: ۲۵۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸ 28 June 2016
رئیس دادگستری نوشهر گفت: شیوع بد حجابی در سواحل به عنوان زنگ خطری برای اهالی مناطق گردشگرپذیر  غرب مازندران است.

حجت الاسلام ابراهیم عرب خردمردی با اشاره به 7 تیرماه سالروز شهادت مظلومانه دكتر بهشتی و آغاز  هفته قوه قضائیه ، اظهار كرد: دستگاه قضا شهرستان نوشهر با همه امكانات موجود در جهت خدمت رسانی به مردم شهرستان تلاش می كند و از هیچ كوششی فروگذار نیست.

وی  با تاکید براینكه  پیشگیری از بروز انواع جرائم نیازمند  همراهی و همکاری دیگر ادارات  ذیربط و نیز جزو ماموریت های اصلی دستگاه قضا است، افزود:  در این زمینه رسانه های گروهی، خانواده ها، روحانیون و امامان جمعه نیز می توانند نقش آفرینی داشته باشند و به دستگاه قضا  در پیشگیری از جرائم كمك كنند.

رئیس دادگستری نوشهر با اشاره به نقش اساسی  حدود 30 دستگاه  در بعد مسائل اخلاقی، پیشگیری و برخورد با انواع آسیب های اجتماعی از جمله پدیده بدحجابی طبق قانون در نظام اسلامی، تصریح كرد: این 30 دستگاه  نباید اجازه دهند این منطقه به محل امنی برای عده ای از افراد سودجو و بزهکارتبدیل شود.

عرب خرد مردی معضل  بیكاری را مهم ترین  منشا بروز برخی جرائم در منطقه  دانست و گفت:  سرقت، اعتیاد، اختلافات خانوادگی، سوانح رانندگی، نزاع و درگیری و اختلافات ملکی بیشترین حجم پرونده های وارده به این نهاد را تشکیل می دهند.

وی در ادامه با اشاره به شیوع  پدیده  بدحجابی در شهرستان های  ساحلی غرب مازندران، خاطر نشان كرد: شیوع بد حجابی در سواحل به عنوان زنگ خطری برای اهالی مناطق گردشگرپذیر  غرب مازندران است كه نیازمند برخورد با این معضل و همكاری همه جانبه بیشتر مسئولان نهادهای مرتبط است.

رئیس دادگستری نوشهر  بیشتر سرقت هایی  انجام گرفته در نوشهر را  از نوع سرقت خودرو و دستبرد به منازل افراد عنوان كرد و متذكر شد: طبق پرونده های موجود و افرادی كه دستگیر شدند نشان می دهد  بیشترین سارقان  افراد غیربومی هستند که کاملا به شیوه سازماندهی شده عمل می کنند و نیاز است مردم منطقه هوشیاری بیشتری داشته باشند.

عرب خردمردی تاكید كرد:  اجرای طرح پایش تصویری  و نصب دوربین های مدار بسته در مناطقی از حوزه شهری و روستایی می تواند گام موثر برای پیشگیری از پدیده سرقت در شهرستان گردشگرپذیر نوشهر باشد.

وی افزود: در این زمینه  بارها در نشست های مختلف به ویژه شورای تامین شهرستان  مطرح و قرار بود در این حوزه ادارات ذیربط به ویژه شهرداری ها اقدام کنند اما متاسفانه  تاکنون گامی در این زمینه برداشته نشده است و به صورت جدی به امر اجرای طرح پایش تصویری پرداخته نشده است.

رئیس دادگستری نوشهر با اشاره به رفع تصرف حدود 54 هكتار از اراضی ملی جنگلی در این شهرستان، ابراز كرد:  این امر با همکاری دیگر ادارات ذیربط بویژه ضابطان قضایی، منابع طبیعی و آبخیزداری و نیروی انتظامی انجام شد.

عرب خرد مردی تصریح كرد: با وجود آنكه در اجرای احکام قلع و قمع با کمبود امکانات و ماشین آلات مواجه هستیم اما دستگاه قضا شهرستان بدون مماشات با متصرفان اراضی ملی برخورد و این احکام را اجرا کرده و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذار نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه تعداد پرونده های کیفری وارده سال گذشته در بخش دادسرا حدود 20 هزار و 315 فقره  بود، خاطر نشان كرد: دراین مدت حدود 18 هزار و 338 فقره پرونده نیز مختومه شد که  با توجه به افزایش تعداد پرونده های وارده به طور میانگین نسبت به سال 1393 افزایش قابل توجهی را نشان می دهد.

 رئیس دادگستری نوشهر بیان كرد:  دراین مدت تعداد پرونده های مربوط به بخش حقوقی و کیفری که وارد این نهاد شد حدود 9 هزار و 664 فقره بوده است و از این تعداد حدود 9 هزار و 395 فقره نیز مختومه شد.

عرب خردمردی در پایان گفت:  دراین مدت  تعداد پرونده های وارده از شورای حل و اختلاف نیز حدود 736 فقره بوده که از این تعداد  611 فقره مختومه شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار