معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند از اختصاص 15 میلیارد ریال برای اجرای طرح سلامت دانش‌آموزی در محدوده منطقه این سازمان خبر داد.
کد خبر: ۲۵۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹ 02 July 2016

سید مرتضی نعمت‌زاده اظهار کرد: سیستم مجهز شنوایی سنجی دانش‌آموزان در منطقه آزاد اروند افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی ادامه داد: این دستگاه یک سیستم پیشرفته شنوایی‌‌سنجی بوده که قادر است دانش‌آموزان شهرهای آبادان، خرمشهر، مینوشهر و شهرهای تابعه  تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان را پوشش دهد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: با بهره‌برداری از این سیستم، دانش‌آموزانی که مراحل اولیه شنوایی‌سنجی را طی کرده و احیانا با مشکلاتی مواجه بوده‌اند، می‌توانند مرحله دوم و پیشرفته شنوایی‌سنجی را با این دستگاه انجام دهند.

نعمت‌زاده افزود: پیش از این خانواده‌ها مجبور بودند برای انجام این‌گونه معاینات مبلغی معادل 30 تا 50 هزار تومان هزینه کنند، این موضوع خانواده‌های کم بضاعت را آزار می‌داد، اما با خرید  و تجهیز این دستگاه در آبادان، خدمات رایگان آن باعث شده تا باری از دوش خانواده‌های کم بضاعت برداشته شود.

وی عنوان کرد: هزینه تامین، تجهیز و ایجاد فضای لازم برای این دستگاه بر عهده معاونت فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند بوده، که مبلغ 500 میلیون ریال بابت آن پرداخت شده است.

معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند تاکید کرد: سازمان منطقه آزاد اروند وظیفه تامین اعتبار این دستگاه را بر عهده داشته و پیگیری آن بر عهده اداره آموزش و پرورش، در حوزه مدارس استثنایی شهرستان بوده است، همچنین دانشکده علوم پزشکی آبادان نیز اجرای این طرح را بر عهده خواهد داشت.

نعمت‌زاده اشاره کرد: این سیستم در مدرسه کودکان استثنایی شمیم در میدان شهید فرزاد طاهری واقع شده است، همچنین در این مکان یک بینایی‌سنجی و یک شنوایی سنجی اولیه وجود دارد که در صورت احساس نیاز به مرحله دوم معاینات شنوایی سنجی، از این دستگاه استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به آغاز یک طرح بزرگ در امر سلامت با مشارکت این سازمان، دانشکده علوم پزشکی و آموزش و پرورش شهرستان آبادان، یادآور شد: این موضوع در چارچوب یک طرح بزرگ و جامع‌تری در حال رخ دادن است که سازمان منطقه آزاد اروند برای اجرای آن، مبلغ 15 میلیارد ریال پیش‌بینی کرده است.

این مسؤول گفت: بر اساس این طرح، همه دانش‌آموزان محدوده منطقه آزاد اروند، در آغاز سال‌های تحصیلی مورد معاینات پزشکی قرار خواهند گرفت.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند ابراز کرد: رسیدگی و معاینات دانش‌آموزان در چند مرحله انجام خواهد پذیرفت که مرحله نخست، معاینات اولیه را شامل می‌شود، در این مرحله افرادی که وارد کلاس درس خواهند شد ابتدا از سلامتی آنان به لحاظ بینایی، شنوایی، سلامت دندان، سلامت جسمی و هوشی اطمینان کامل حاصل خواهد شد.

وی افزود: در مرحله دوم، اگر دانش‌آموزی دارای مشکلی در امر سلامت خود بود، معاینات وی وارد مرحله جدیدی خواهد شد که ممکن است در این مرحله نیاز به درمان و بستری باشد.

نعمت‌زاده اظهار کرد: در مرحله سوم تجهیز بیمار در دستور کار قرار خواهد گرفت، بر همین اساس اگر فرد بیمار نیاز به سمعک، ویلچر، عینک و یا معالجه یا بستری باشد، سازمان منطقه آزاد اروند در قالب این طرح به این موضوعات ورود خواهد کرد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند در پایان خاطرنشان کرد: این کار بزرگ، گام اولیه‌ای است در راستای تجهیز نیازهای دانش‌آموزان در امر سلامت، همچنین به این دلیل که اجرای این طرح بر عهده دانشکده علوم پزشکی آبادان خواهد بود، شهرهای تابعه دانشکده علوم پزشکی آبادان از جمله شادگان، چوئبده و اروندکنار نیز از این طرح بهره‌مند خواهند بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار