رئیس هیات ناشنوایان استان قم:
رئیس هیات ناشنوایان استان قم گفت: از مجموع چهار ورزشکار دعوت شده به اردوی تیم ملی کاراته ناشنوایان، حضور سید مرتضی جدایی و میثم اخوان از قم در مسابقات جهانی هنرهای رزمی ناشنوایان 2016 ترکیه قطعی شده است.
کد خبر: ۲۵۵۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۳ 04 July 2016
به گزارش تابناک قم، مصطفی علیزاده خاطرنشان کرد: به احتمال فراوان مهدی سوری و مهدی سعدی دو کاراته کار دیگر قمی که هم اکنون در اردوی تیم ملی حضور دارند، موفق به راهیابی به این مسابقات نشوند و از سوی کار فنی تیم ملی خط بخورند.

مسابقات جهانی هنرهای رزمی ناشنوایان 2016 از 28 تیر تا سوم مرداد ماه امسال در شهر سامسون ترکیه برگزار می شود.

وی ادامه داد: فدراسیون به دلیل مشکلات مالی توان اعزام افراد بیشتری به مسابقات را ندارد.

علیزاده گفت: هیات ناشنوایان قم بر خلاف سایر هیات های ورزشی که تنها در یک رشته متمرکز هستند، در هشت رشته ورزشی فعال است ولی متاسفانه تنها دارایی آن در قم یک سالن ورزشی است.

وی اظهار داشت: تاکنون 100 ورزشکار ناشنوا از مجموع سه هزار و 800 ناشنوای استان قم را سازمان دهی کردیم و این سازماندهی نیاز به هزینه و اعتبار دارد.

وی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان استان قم، سالن ورزشی شهید صدوقی را در اختیار هیات ناشنوایان قرار داده و ما تنها از طریق اجاره آن، هیات را اداره می کنیم.

رئیس هیات ناشنوایان استان قم گفت: برای اعزام تیم ها به مسابقات کشوری از نظر مالی مشکل داریم، اگر در یک رشته ناشنوایان اعزام به مسابقات کشوری انجام شود باید در سایر رشته ها نیز چنین اقدامی را انجام دهیم ولی بودجه ما چنین اجازه ای را نمی دهد.

علیزاده بیان داشت: فدراسیون هیچ حمایتی از هیات ها نمی کند و تنها امید ما حمایت های اداره کل ورزش و جوانان و سازمان بهزیستی است.

وی با اشاره به حضور استعدادهای ورزشی در بین ناشنوایان گفت: ما در رشته های مختلف استعدادهای خوبی داریم ولی به دلیل مشکلات مالی نمی توانیم این افراد را به مسابقات کشوری اعزام کنیم تا خلاقیت آنها کشف شود.

علیزده بیان داشت: آخرین افتخار آفرینی ناشنوایان در عرصه کشوری در خرداد ماه سال جاری در رشته کاراته بود که تیم قم متشکل از شش ورشکار به مسابقات کشوری در گرگان اعزام و قهرمان این مسابقات شد و از همان تیم، چهار نفر به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

وی ادامه داد: ارتباط برقرار کردن با ورزشکاران ناشنوا کار بسیار دشواری است ولی حضور این افراد در چرخه ورزش هم از نظر اجتماعی و هم اقتصادی برای آنها مفید است.

وی افزود: هم اکنون هیات ناشنوایان قم در رشته های فوتبال، فوتسال، والیبال، دو ومیدانی، شنا، کشتی، کاراته، تنیس روی میز و پینگ پنگ فعالیت دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار