معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز همگام با فضای معنوی حاکم برشهر برنامه های مختلفی را برای این ماه به اجرا درآورد.
کد خبر: ۲۵۵۶۲۱
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵ 04 July 2016
امیر آهن جان معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز در خصوص برنامه های این ماه گفت:به مناسبت ماه رمضان با توجه به اهمیت فضاسازی شهر و حاکم شدن روح معنویت برآن، میادین و معابر اصلی شهر با پیامهایی در خصوص اهمیت و فضیلت این ماه مبارک آراسته شد.در روزهای آغازین ماه مبارک رمضان نیز با توجه به اهمیت تلاوت قرآن در این ماه محافل انس با قرآن با عنوان «شهرقرآنی» با حضور قاریان ، حافظان و مبتهلان و گروههای تواشیح کشوری و بین المللی در مساجد مختلف برگزار گردید. همچنین در همین راستا نیز دو محفل انس با قرآن و عترت ویژه بانوان نیز در عصمتیه شهر اهواز و حسینیه عاشقان ثارا... برگزار شد.

وی افزود: در هریک از مناطق با همکاری معاونت های امور اجتماعی وفرهنگی ، محافل قرآنی دیگری نیز با مشارکت مساجد و با حضور شهروندان روزه دار برگزار شد.

معاون شهردار اهواز گفت:یکی دیگر از برنامه هایی که به همت همکارانم در مدیریت ورزش برگزار شد برگزاری مسابقات فوتسال جام رمضان ویژه پرسنل شهرداری است. این مسابقات با حضور 24 تیم و در 4 گروه 6 تیمی از پرسنل شهرداری اهواز برگزار گردید و در پایان قهرمان این مسابقات معین شد.همچنین یکسری مسابقات فوتسال جام رمضان ویژه محلات نیز از سوی شهرداری اهواز میان تیم های شرق و غرب اهواز برگزار شد. در این سری مسابقات 24 تیم در شرق اهواز و 24 تیم در غرب اهواز با هم به رقابت پرداختند و در نهایت قهرمانان هر دو گروه با هم به مسابقه پرداختند و قهرمان شهر اهواز مشخص گردید.

وی افزود:همچنین به مناسبت ماه مبارك رمضان وبا توجه به تاکید بر قرائت قرآن در این ماه عزیز ، معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز غرفه ای را در نمایشگاه قرآن مستقر نمود تا در آن طرح تعویض قرآن های فرسوده را به اجرا در آورد.این غرفه که از 29 خردادماه افتتاح و تا 4 تیرماه به کارخود ادامه داد طی این مدت 1000 جلد قرآن کریم را به شهروندان هدیه کرده و قرآنهای فرسوده و کهنه شده را تحویل گرفت. این قرآن ها با جلد طلاکوب و با آرم معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری بوده و در غرفه مذکور به شهروندان متقاضی ارائه گردید.

وی در بخش دیگری از این گفتگو خبر از چاپ و توزیع محصولات فرهنگی ویژه ماه مبارک رمضان داد و گفت: این معاونت کتابچه دعا با نام «سمت خدا» را ویژه ماه مبارک رمضان در تیراژ 5000 جلد چاپ نموده و در مراسمات مختلف توزیع نمود.

آهن جان با اشاره به برگزاری مراسمات ویژه شبهای قدر گفت:به مناسبت شبهای قدر و نزول قرآن نمایشگاه خط نقاشی از آثار هنرمند استانی محمد چوپان در نگارخانه شمس برپا گردید و به مدت 8 روز مورد بازدید علاقمندان قرار گرفت.

یکی دیگر از برنامه هایی که در ماه رمضان برگزار گردید برگزاری دوره قرآنی در سرای محله آلصافی و فرهنگسرای علوی ویژه کودکان مهدهای کودک و پیش دبستانی ، دبستانی ها ، مقطع راهنمایی و بزرگسالان بود که البته این دوره ها تاپایان تابستان نیز ادامه دارد و به شرکت کنندگان در این دوره ها مدرک معتبر دارالقرآن کشور اعطا می شود.

وی در ادامه از برنامه های برگزار شده به مناسبت روز قدس خبر داد و گفت: از جمله این اقدامات چاپ کتابچه ای با عنوان «قبله اول» در 8000 نسخه است که در دو ایستگاه فرهنگی 

مستقر شده در مسیر راهپیمایی توزیع گردید. همچنین باتوجه به گرمای هوا و تابش آفتاب 5000 کلاه آفتابگیر با آرم شهرداری از سوی منطقه دو شهرداری تهیه شده بود که در ایستگاه فرهنگی توزیع شد.

وی افزود: معاونت فرهنگی شهرداری اهواز در راستای فضاسازی مناسب با این روز مهم در اقدامی دیگر و با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای مدافع حرم ، تصاویری از شهدای مدافع حرم اهواز را در مسیر راهپیمایی نصب نمود.همچنین شهرداری اهواز علاوه بر فضاسازی مناسب شهر و استقرار ایستگاههای فرهنگی در مسیر پیاده روی ، با کلیه نیروها در این راهپیمایی شرکت نمود. 

معاون اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری اهواز در بخش دیگری از این گفتگو به برنامه های ویژه عید سعید فطر اشاره نمود وگفت: به مناسبت عید سعید فطر و با توجه به اهمیت این عید مذهبی در میان مردم شهر اهواز در هریک از مناطق هشتگانه جشنهایی را با نام «عید بندگی» برپا خواهیم کرد تا فضای نشاط و شادابی پس از یکماه عبادت و روزه داری در میان شهروندان حاکم گردد. در این راستا معاونت های اموراجتماعی وفرهنگی مناطق یک و دو در تاریخ 17 تیرماه جشنهایی را در پارک شهید هاشمی و بوستان 42 هکتاری برگزار خواهند کرد.منطقه سه 18 تیرماه این جشن را در بوستان ولایت و منطقه چهار 16تیرماه در پارک بهاران برگزار می کند.مناطق پنج ، شش و هفت جمعه 18 تیرماه به ترتیب در شهرک رزمندگان ، پارک شهید سبحانی و جاده ساحلی عامری جشنهای عید بندگی را برگزار می کنند و در نهایت منطقه هشت نیز 16 تیرماه در پارک مریم اقدام به برگزاری جشن خواهد کرد.

همچنین امسال نماز عید فطر نیز از سوی معاونت اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز و به امامت آیت ا... موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز صبح عید فطر دربلوار آیت ا... بهبهانی برگزار می گردد.

آهن جان از برگزاری جشنی با حضور پاکبانان شهر اهواز خبر داد و گفت: جشنی به زبان عربی و با حضور پاکبانان شهرداری اهواز به صورت مشترک از سوی شهرداری و صداوسیمای مرکز خوزستان در تالار مهتاب برگزار و ضبط تلویزیونی شده است تا در روز عید فطر از شبکه استانی خوزستان پخش گردد.

معاون اموراجتماعی و فرهنگی شهرداری اهواز در پایان گفت: این روزها که ماه مبارک رمضان به انتها رسیده است با مروری برخدماتی که امسال به شهروندان و مومنان عزیز ارائه نمودیم خدا را شاکر هستیم و خرسندیم که امسال نیز توفیق خدمت به بندگان خدا در ماه میهمانی خدا نصیبمان شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار