رئیس آموزش و پرورش چرام گفت: برای اولین بار طی سالهای گذشته انتخاب رشته را در پایه نهم داریم، و از 19 تیر سیستم هدایت تحصیلی برای آنان در سامانه فعال می‌شود.
کد خبر: ۲۵۶۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸ 05 July 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از چرام، صدرالله عزیزی، عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز دهیاری‌ها با اشاره به مبارزه با بی‌سوادی در روستا به عنوان یکی از سیاست‌های خوب دولت، اظهار کرد: با توجه به اهمیتی که سواد می‌تواند در پیشرفت زندگی و تعلیم و تربیت فرزندان داشته باشد انتظار داریم دهیاران عزیز در شناسایی جامعه هدف یعنی دانش‌آموزان ترک تحصیلی و اولیا دانش‌آموزان بی‌سواد، آموزش و پرورش را یاری دهند.

رئیس آموزش و پرورش چرام، اضافه کرد: با توجه به گستردگی که منطقه جغرافیایی شهرستان چرام دارد، تلاش کردیم که هیچ دانش‌آموزی حتی اگر تک دانش‌آموز بوده، بدون معلم نباشد.

وی با بیان اینکه در روستاها، هر مدرسه ابتدایی باید حداقل سه دانش‌آموز داشته باشد، عنوان داشت: در هیچ جای کشور، کلاس مقطع راهنمایی و دبیرستان با یک دانش‌آموز وجود ندارد اما در شهرستان ما این مورد مشاهده می‌شود.

عزیزی در بخش بعدی از سخنان خود به بحث مشارکت مردم با آموزش و پرورش در تمام زمینه‌ها اشاره داشت و ابراز کرد: یکی از فاکتورهای موثر در موفقیت آموزش و پرورش، بحث مشارکت‌های مردمی است بنابراین انتظار داریم دهیاران بتوانند در این زمینه مثمر ثمر بوده و با ما همکاری کنند.

این مسؤول به هدایت تحصیلی دانش‌آموزان نیز اشاره داشت و خاطرنشان کرد: برای اولین بار طی سالهای گذشته انتخاب رشته را در پایه نهم داریم، و از 19 تیر سیستم هدایت تحصیلی برای آنان در سامانه فعال می‌شود.

رئیس آموزش و پروش چرام، استعداد دانش‌آموز، نیاز منطقه، استان و کشور، امکانات و علاقه‌مندی دانش‌آموز را در انتخاب رشته موثر دانست و تصریح کرد: ترافیک سنگینی در علوم تجربی داریم به گونه‌ای که از 510 نفر در شهرستان چرام حدود 180 نفر رشته تجربی بودند بنابراین در این خصوص محدودیتی ایجاد شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار