کد خبر: ۲۵۶۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 06 July 2016


مردم کرج پس از یکماه تزکیه و پالایش نفس امروز صبح دور هم جمع شدند تا به شکرانه بندگی خداوند دست های خود را با نوای «اَللّهُمَّ اَهْلَ الْکِبْرِیاَّءِ وَالْعَظَمَةِ وَاَهْلَ الْجُودِ وَالْجَبَرُوتِ وَاَهْلَ الْعَفْوِ...» رو به سوی آسمان بلند کنند.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی حسینی همدانی در خطبه نماز عید فطر کرج که صبح امروز در مصلی کرج اقامه شد ضمن آرزوی قبولی یک ماه روزه داری به درگاه خداوند گفت: روزه در پالایش روح و جان و کسب مقامات معنوی انسان تاثیر بسیار زیادی دارد.

حسینی همدانی با اشاره به اینکه شیطان با وعده و وعید همچنین توجه انسان به امور فانی دنیوی سعی در انحراف مردم از مسیر راست و درست دارد، اضافه کرد: خداوند متعال در آیات مختلف قرآن کریم شیطان را تحت عنوان عدو مبین یادکرده از این رو نباید در هیچ شرایطی از این دشمن آشکار پیروی کرد.

امام جمعه کرج افزود: قطعا انسانی که دچار کج بینی و دو بینی باشد قادر نخوهد بود حمله دشمن را متوجه شود بنابراین باید در این زمینه مراقب بود.

وی در ادامه به موضوع آزادی اشاره و عنوان کرد: عده ای به اشتباه بی بندباری و هرزگی را به اسم آزادی تلقی می کنند به همین سبب باید مقابل دشمن با جدیت و جسارت قیام کرد و با بصیرت، شناخت کامل از دشمن درون و برون به مقابله با آنان پرداخت.

خطیب نماز عید فطر کرج در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت تقوا در زندگی اشاره و خاطرنشان کرد: انسان بی تقوا علاوه بر اینکه از رحمت الهی بی بهره خواهد بود قدرت تشخیص حق از باطل را نیز از دست می دهد.

حسینی همدانی افزود: اما انسان های متقی هیچگاه گرفتار نمی شوند و در تنگنا قرار نمی گیرند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز مردم ایران را نمونه ای دانست که با تقوا در برابر دشمن ایستاده اند و اذعان داشت: مردم ایران با تکیه بر تقوای فردی، اجتماعی و سیاسی می توان در برابر هجمه نابرابر دشمنان ایستاده اند.

حسینی همدانی بی بصیرتی را خطری بزرگ برای نظام دانست و گفت: در این جنگ، اخلاق، عقاید و مسائل فردی و اجتماعی مورد تهاجم قرار می گیرد و دشمن با آگاهی تمام در عرصه های مختلف برای از پا در آوردن مردم و منحرف کردن نظام از آرمان ها بی وقفه تلاش می کند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز تمایل برخی برای برقراری ارتباط با دشمنان را نامعقول عنوان کرد و افزود: دشمنان برنامه مدونی را طراحی کرده اند و هریک نقش خود را به موقع و دقیق و در زمان مناسب ایفا می کنند.

حسینی همدانی ادامه داد: دشمنان در خصوص مراکز نظامی ایران ایراد می گیرند و در تحریف مبانی آرمان های پاک انقلاب اسلامی ابایی ندارند؛ اما در داخل عده ای داشتن روحیه انقلابی و مقاومت در مقابل زیاده خواهی را تندروی می دانند.

وی با تاکید بر عملگرایی برای مقابله با دشمن خاطرنشان کرد: حرکت یکپارچه و حول محور ولایت، دشمن را نابود می کند.

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمن قصد دارد حرکت مردم ایران را با خرافات و تحریف از بین ببرد افزود: به طور قطع نباید از استکبار و نقشه های پلید آن در جای جای کشور غافل بود.

حسینی همدانی با انتقاد از ورود شرکت های آمریکایی به کشور تصریح کرد: در زمان کنونی که مشکلات اقتصادی فراوانی در کشور وجود دارد عقد قراردادهایی با شرکت های آمریکایی مانند شاپرک چه معنایی دارد؛ این موضوع حتی سوال برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزیر صنعت را در پی داشته است.

خطیب نماز عید سعید فطر کرج در بخش دیگری از سخنان خود به جنایاتی که روزهای اخیر در منطقه رخ داده است اشاره و اعلام کرد: داعش و گروه های تکفیری ارتباط مستقیمی با این حوادث تلخ دارند که نشان محکمی از بی دینی این گروه ها دارد..

حسینی همدانی انفجار مسجدالنبی را قربانی شدن آل سعود توسط تروریست هایی که خود تربیت کرده است عنوان کرد و گفت: این انفجار قابل تامل است.

امام جمعه کرج در پایان از عدم نظارت بر گالری ها و نگارخانه ها در استان البرز انتقاد کرد و گفت: برخی از این مراکز جولانگاه فرقه های معاند نظام شده و اخیرا حتی مجوزی به یکی از گروه های معاند نیز داده شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار