کد خبر: ۲۵۷۵۵۵
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰ 09 July 2016
عبدالغفور ایرانژاد نماینده مجلس اظهار داشت: تنها راه نجات مردم جنوب سیستان و بلوچستان از خشکسالی و بحران بی آبی استفاده از منابع خدادادی آب های بی کران دریا است که هیچگاه تمام شدنی نیست.
وی تسریع در تخصیص اعتبار برای مطالعه، اجرای خط انتقال، احداث تصفیه خانه، آب شیرین کن و شبکه آبرسانی را خواستار شد و افزود: دولت با تدبیر وبرنامه ریزی لازم و اختصاص اعتبارات می تواند در کمترین زمان ممکن بیش از یک هزار روستا و جمعیت 600 هزار نفری شهری و روستایی حوزه انتخابیه چابهار را برای همیشه از نگرانی بی آبی و خشکسالی نجات دهد.
وی گفت: استفاده از منابع آبی دریا به صرفه و مطمئن است و می توان هم برای آشامیدن و هم برای کشاورزی استفاده کرد.
نماینده مردم شهرستانهای چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی افزود: در مناطق مختلف سیستان وبلوچستان به ویژه حوزه انتخابیه چابهار باران های رگباری و میانگین بارندگی پایین است و به دلیل نبود سفره آبهای زیرزمینی و بالا بودن سنگ کف مردم با مشکل و بحران جدی بی آبی رو به رو هستند.
ایرانژاد ادامه داد: کمبود بارندگی ها و ادامه خشکسالی حدود 20 سال گذشته امیدها را برای آبرسانی به صفر رسانده و بحران بی آبی دامنگیر بیش از 70 تا 80 درصد جمعیت روستایی و شهری جنوب استان شده است.
وی گفت: هم اینک روزانه برای هر نفر از ساکنان روستاهای چابهار و منطقه دشتیاری 15 لیتر آب توزیع می شود که این امر شایسته مردم نیست و هرچه سریعتر باید چاره اندیشی شود.
وی اعلام شرایط فوق العاده برای بحران بی آبی را خواستار شد و افزود: بی آبی شرایط بد زیست محیطی را بوجود آورده است و روستاییان با معضلات دهها بیماری گرفتارو نگران شیوع وبا یا التور در حوزه انتخابیه چابهار هستند.
نماینده مردم شهرستان های چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بی آبی سبب شده است تا هزاران شغل در زمینه کشاورزی از دست برود و انواع درختان میوه، نخیلات و مرکبات که حاصل دسترنج دهها سال و نسل های گذشته بود از بین رفته است.
ایرانژاد با بیان اینکه دامنه خسارت های خشکسالی و بی آبی در چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند از زلزله بیشتر است، تشکیل ستاد بحران کشور در چابهار را ضروری دانست و بر اعزام اعضای ستاد مدیریت بحران به شهرها و روستاهای این منطقه تاکید کرد.
چابهار در 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
جمشید پرکاس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
در مقاله {بازیابی دریاچه های مرکزی ایران} راه حل مناسبی برای مشکل آب در ایران ارائه شده است. در این آدرس: http://jamporkas8.persianblog.ir
در این مقاله راه حل علمی بر اساس نقشه های ترازیابی معتبر دانشگاه تگزاس برای انتقال آب دریا های آزاد از تنگه هرمز به حوزه جازموریان و کویر لوت و دشت کویر ارائه شده است.
مدیر پایگاه با سپاس از این مخاطب عزیز، مقاله تهیه شده توسط ایشان در بخش مقالات سایت قرار داده شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار