در سال گذشته؛
مدیرکل فرودگاه های یزد گفت: تعداد ناوگان هواپیمایی فرودگاه بین المللی شهید صدوقی این استان نسبت به سال قبل از آن 4.1 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۲۵۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲ 21 April 2015
به گزارش تابناک یزد،سعدالله وطنخواه گفت: خوشبختانه در سال گذشته در پروازهای این فرودگاه نه تنها کاهش نداشتیم بلکه رشد مثبت نیز داشته ایم.

وی گفت: در این مدت 553 هزار و 812 مسافر در قالب چهار هزار و 844 پرواز از طریق این فرودگاه اعزام و پذیرش شده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ، رشد 17/7درصدی داشته است.

مدیرکل فرودگاههای یزد اضافه کرد: میزان بار حمل شده از سوی ناوگان هوایی نیز در این مدت چهار هزار و 51 تن بار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 17/7درصدی نشان می دهد.

وطنخواه در ادامه درباره وضعیت مسافران نوروزی فرودگاه شهید صدوقی گفت: در مجموع از 25اسفندماه 93 تا 14فروردین امسال 25 هزار و 840 مسافر نوروزی از طریق این فرودگاه جابجا شدند.

به گفته این مسوول مسافر نوروزی امسال از طریق 148 پرواز ورودی و خروجی در فرودگاه این استان جابجا شدند.

مدیرکل فرودگاههای یزد آمار مسافران ورودی به فرودگاه شهید صدوقی یزد در این ایام را 13 هزار و 63 نفر و مسافران خروجی را 12 هزار و 777 نفر اعلام و اظهار کرد: در این مدت در مجموع 220 پرواز صورت گرفت.

وطنخواه با بیان اینکه از تعداد کل پروازها 201 پرواز داخلی و 19 پرواز در مسیرهای خارجی بوده متوسط تاخیرهای پرواز در این ایام را در مجموع 39دقیقه اعلام کرد و گفت: متوسط این تأخیرات نسبت به سال گذشته هشت درصد کاهش نشان می دهد .

وی در ادامه با تاکید بر تلاش فرودگاه یزد برای آرامش و راحتی مسافران در سفر هوایی و سرعت در بازگشت ها گفت: پیشتر پروازهای این فرودگاه صبح و بعداز ظهر انجام می شد اما به تازگی پروازهای ظهر نیز برقرار شده است.

وی افزود: در واقع از ابتدای امسال تعدادی از پروازها به اوقات میانروز منتقل شده که مورد نظر و درخواست مردم بوده و امکان انتخاب را برای مسافران بیشتر میسر می کند.

مدیرکل فرودگاههای یزد ادامه داد: بسیاری از مسافران مسیر تهران تقاضا داشتند برای بازگشت ، پروازهایی در ظهر برقرار شود از این رو در چهار روز هفته پروازهای صبح ، ظهر و بعد از ظهر انجام می شود.

وطنخواه گفت: همچنین از ابتدای سال یک سورتی پرواز در مسیر یزد – بندرعباس – یزد به پروازهای فرودگاه شهید صدوقی اضافه شده و انتظار می رود براساس مذاکرات بعمل آمده با شرکت های هواپیمایی از اوایل اردیبهشت ، تعداد 4 پرواز در مسیر تهران – یزد – تهران نیز اضافه شود.

فرودگاه شهید آیت الله صدوقی یزد با 1230 متر ارتفاع از سطح دریا در اراضی مسطحی به مساحت 575 هکتار در غرب شهر یزد واقع است و حدود 10 کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد.

این فرودگاه در تیرماه سال گذشته به عنوان نهمین فرودگاه بین المللی کشور به ثبت رسید.

در حال حاضر این فرودگاه در زمینه انجام پروازهای داخلی ، جایگاه هشتم را به خود اختصاص داده است و بطور متوسط 130 پرواز در هفته توسط 9 شرکت هواپیمایی به هفت مقصد داخلی و خارجی در این فرودگاه انجام می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار