فرماندار شهرستان رزن گفت: به 13 روستای شهرستان رزن با تانکر آبرسانی می‌شود.
کد خبر: ۲۵۹۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳ 12 July 2016
فرماندار شهرستان رزن گفت: به 13 روستای شهرستان رزن با تانکر آبرسانی می‌شود.

به گزارش ایسنا، فتحعلی حسینی در جلسه بررسی مشکلات آب شرب روستایی شهرستان رزن، با بیان اینکه 20 میلیارد تومان اعتبار برای بهبود موارد مربوط به آب در شهرستان رزن نیاز است، گفت: با افزایش 43 درصدی بارندگی در سال گذشته بخش قابل توجهی از مسائل مربوط به آب در شهرستان حل شده است.

وی با اشاره به اختصاص 37 میلیارد تومان اعتبار به سهم استان برای منابع آبرسانی اظهار کرد: انتظار می‌رود با توجه به مشکلات موجود در خصوص آب بخش قابل توجهی از این اعتبارات به شهرستان رزن اختصاص داده شود.

وی با بیان اینکه امسال به دنبال تعیین تکلیف مجتمع‌های آبرسانی هستیم و باید برنامه‌ریزی شده عمل کنیم، به جمعیت 97 درصدی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهرستان رزن اشاره کرد و افزود: 123 روستای شهرستان رزن دارای سکنه است که از این تعداد 103 روستا تحت پوشش شرکت آبفار هستند.

حسینی با بیان اینکه در سال گذشته شهرستان رزن 87 درصد از آب‌های مصرفی دارای کیفیت بالایی از نظر کلرزنی است، ادامه داد: امسال این میزان به 97 درصد رسیده که افزایش 10 درصدی کیفیت آب شرب را نشان می‌دهد.

وی استفاده بهینه از آب را بسیار حائز اهمیت دانست که باید دارای سازوکاری مناسب بوده و مدیریت شده عمل شود، از تکمیل دو مجتمع آبرسانی در سال‌جاری در شهرستان خبر داد و گفت: در شهرستان رزن 9 مجتمع آبرسانی تعریف شده که از این تعداد 4 مجتمع تکمیل شده، 2 مجتمع شاهنجرین و سنقرآباد در دست مطالعه است و یک مجتمع در سال آینده به بهره‌برداری می‌‌رسد.

وی افزود: به 13 روستای شهرستان رزن با تانکر آبرسانی می‌شود که با تکمیل مجتمع‌های آبرسانی مشکل آب شرب شهرستان حل خواهد شد.

وی از هدررفت 26 درصدی آب شرب روستایی شهرستان رزن خبر داد و اظهار کرد: این هدررفت بیشتر مربوط به فرسودگی لوله‌ها و انشعابات غیرمجاز است که باید با تمهیدات صورت گرفته از این هدررفت جلوگیری شود.

فرماندار شهرستان رزن در ادامه توجیه مردم توسط بخشداران را از عوامل موثر در تصحیح الگوی مصرف برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان نیز گفت: خوشبختانه در سال 94 با توجه به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به استان، 40 میلیارد تومان اعتبار برای بهره‌برداری از 19 مجتمع آبرسانی در سال‌های 94 و 95 درنظر گرفته شده که 37 میلیارد تومان سهم تخصیص یافته استان است که از این میزان 27 میلیارد تومان به مجتمع‌های اولویت‌دار و 10 میلیارد تومان به تک روستایی‌ها اختصاص داده شده است.

سیدمصطفی هاشمی با بیان اینکه شهرستان رزن به لحاظ سطح بهره‌برداری دارای رتبه اول در استان است، افزود: امسال سهمیه شهرستان تکمیل 2 مجتمع آبرسانی نینج و خورونده است که بیش از 30 درصد جمعیت شهرستان تحت پوشش این مجتمع‌ها قرار دارند.

وی با بیان اینکه طرح‌های آبرسانی رزن جزء پروژه‌های موفق به شمار می‌رود، ادامه داد: از محل تکمیل پروژه‌های تامین آب روستایی 8 مجتمع را از صندوق منابع ملی تامین اعتبار کرده‌ایم.

هاشمی عنوان کرد: درصدد هستیم تا هفته دولت مجتمع آبرسانی نینج- تازه کند و خورونده را به طور رسمی به بهره‌برداری برسانیم و سعی داریم حداکثر بهره‌برداری از سرمایه‌گذاری انجام شده را داشته باشیم.

وی ادامه داد: بخشی از هدف مجتمع‌های آبرسانی  تامین آب شرب است اما هدف عمده کنترل کیفیت و تامین آب شرب سالم است.

هاشمی با اشاره به استفاده از نخستین دستگاه الکترولیز نمک طعام در شهرستان رزن یادآور شد: کلر گازی سمی است و خطرات زیست‌محیطی دارد و هزینه‌بر است که با این تکنولوژی نیازی به خرید کلر و تحمل مشکلات ناشی از آن نخواهیم بود.

وی با بیان اینکه در بحث تامین آب به غیر از استثناها مشکلی نداریم و تنها مشکل ما عدم رعایت الگوی مصرف است، یکی از دغدغه‌های اصلی آب و فاضلاب را  استانداردسازی انشعابات عنوان کرد و افزود: عمده مصارف غیرمتعارف در انشعابات غیرمجاز بوده و هدف شناسایی انشعابات غیرمجاز و وصول مطالبات است.

 وی تصریح کرد: باید در بخش مدیریت مصرف آب با هدف‌گذاری پیش رفت و درباره چاه‌های غیرمجاز در کنار چاه‌های مجاز حساسیت به خرج داد.

به گفته مدیرعامل شرکت آبفار همدان، در سال اقتصاد مقاومتی یکی از اهداف شرکت تامین حداکثری خدمات فنی و مهندسی از خود استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار