مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران گفت: افزایش استفاده از دریا و بهره‌مندی هر چه بیشتر از مواهب الهی نیازمند به توسعه صنعت دریایی است و امکانات مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران در خدمت به توسعه دریامحور است.
کد خبر: ۲۵۹۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۵ 13 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، حمید رضائیان اصل شب گذشته(22 تیرماه) در نشست تخصصی توسعه صنعتی استان هرمزگان، افزود: تجربه ساخت انواع شناورها و تأسیسات دریایی در مجتمع ایزوایکو در مجاورت شهر بندرعباس به دست متخصصان داخلی و در سایه اعتماد ملی وجود دارد و امیدواریم که شاهد تداوم این اعتماد برای رونق بخشی هر چه به این صنعت و بقای آن در رقابت با شرکت‌های بزرگ کشتی‌سازی جهان باشیم.
 
مدیرعامل مجتمع کشتی‌سازی و صنایع فراساحل ایران با بیان این که شرکت‌های مختلف داخلی از جمله شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران سفارش‌هایی در گذشته به ایزوایکو داده‌اند که در سایه یک اعتماد متقابل به ثمر رسیده است، خاطرنشان کرد: کشتی‌سازی یک صنعت راهبردی و استراتژیک برای هر کشور بشمار می‌رود و صنایع متعددی متاثر از این صنعت هستند و رشد این صنعت سبب ارتقای تراز دیگر صنایع می‌شود.
 
رضائیان اصل با تقدیر از حمایت‌های صورت گرفته از سوی دولت یازدهم از این صنعت و بخصوص از سوی مشتریان این بخش، تصریح کرد: ارتقای این صنعت بخصوص در سال‌های اخیر حاصل یک اعتماد ملی به توان نیروهای متخصص داخلی است که توانسته‌اند با علم و تجربه توفیقات ارزشمندی در این حوزه داشته باشند.
 
وی اضافه کرد: مزیت ما در شمال و جنوب کشور دریاست و کشتی‌سازی نقطه کانونی بهره‌مندی از این مزیت جغرافیایی و ژئوپلتیک است تا بتوانیم سهم بیشتری از اقتصاد دریایی داشته باشیم و در این زمینه به کمک و حمایت شرکت‌های داخلی از جمله سازمان بنادر و دریانوردی و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، وزارت نفت و شرکت‌های تابعه آن نیازمندیم تا بتوانیم ضمن سرپا نگهداشتن این صنعت، به رفع نیازهای کشور کمک کنیم.
 
مدیرعامل ایزوایکو تصریح کرد: رشد صنعت کشتی‌سازی به اعتماد ملی وابسته است و ما انتظار داریم تا در برنامه ششم توسعه کشور نگاهی جدی به توان داخلی در این زمینه صورت گیرد تا رشد دانش فنی در این حوزه با رونق هر چه بیشتر آن تکمیل شود.
 
وی در پایان به فرصت‌های جدید پیش روی صنعت کشتی‌سازی کشورمان برای همکاری‌های علمی و فنی با جهان و شرکت‌های معتبر و برجسته صنعت کشتی‌سازی جهان اشاره کرد و افزود: این همکاری‌ها و توافق‌ها منجر به زمینه‌های مطلوب برای توسعه همکاری‌های علمی و فنی شده تا مأموریت‌ها و پروژه‌های این حوزه را با کیفیت، سرعت و کارآیی بیشتر و هزینه کمتری به انجام برسانیم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار