مهدی حاجتی شامگاه دوشنبه در گردهمایی معلمان تربیت‌بدنی و مراقبین سلامت گیلان، با بیان اینکه درحوزه ورزش باید نگاه علمی باشد، اظهار داشت: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری« تحصیل، تهذیب، ورزش» کارهای خوبی انجام شده است
کد خبر: ۲۵۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲ 21 April 2015
به گزارش تابناک گیلان ، مهدی حاجتی شامگاه دوشنبه در گردهمایی معلمان تربیت‌بدنی و مراقبین سلامت گیلان، با بیان اینکه درحوزه ورزش باید نگاه علمی باشد، اظهار داشت: در راستای فرمایش مقام معظم رهبری« تحصیل، تهذیب، ورزش» کارهای خوبی انجام شده است.

وی المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای را یک حرکت ارزشمند برای تحقق این مهم بیان کرد و افزود: در المپیاد درون مدرسه‌ای دانش آموز به تحرک و فعالیت بدنی تشویق می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان  با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره نوجوان سالم، گفت: این جشنواره سبب می‌شود تا نوجوانان با سختی‌ها و آسیب‌های جامعه آشنا شوند و از آسیب‌های مجازی و بیرونی مصون بمانند.

حاجتی با اشاره به اهمیت ترویج ورزش همگانی در جامعه، تصریح کرد: محبوبیت دبیران تربیت‌بدنی به دلیل نوع کار نسبت به سایر دبیران بیشتر است به همین دلیل باید از این ظرفیت برای ارتقاء سلامت جسمانی و روانی دانش آموزان استفاده کرد.

وی با تاکید براینکه دانش آموزان باید با داشتن جسم سالم و با نشاط  به مطالعه بپردازند تا یادگیری آنها افزایش یابد، گفت: وظیفه سنگین آموزش و پرورش ترویج فضایل اخلاقی و ترویج فرهنگ اسلامی و تحقق سند تحول بنیادین است.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان با اشاره به اینکه گیلان استانی عالم پرور و دارای ظرفیت بالایی در همه زمینه‌ها است که باید از آنها استفاده کرد، افزود: علاقه مردم به ورزش پیوسته است و استعدادهای زیادی در ورزش وجود دارد که باید شناسایی شود.

حاجتی با تاکید بر اینکه باید این استعدادهای بلقوه در راه صحیح و مطلوب شکوفا شود، خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم به حمایت مسئولان، ابزار و امکانات نیاز است.

وی با بیان اینکه گیلان نسبت به ظرفیت خود در سنوات اخیر قدری عقب‌ماندگی دارد که باید جبران شود، گفت: استخر فرهنگیان  شهر رشت در برف سال 83 تخریب شد و 10 سال بازسازی آن به طول انجامید، امسال با پیگیری استاندار گیلان، مسئولان عالی‌رتبه استان و کمک‌های سازمان مدیریت برنامه‌ریزی اعتبار احداث آن تامین شده است تا بتوانیم آن را در سال 94 بازسازی و آماده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان، میانگین سرانه فضای سرپوشیدن ورزشی کشور برای هر دانش آموز را 13 سانتی‌متر بیان کرد و افزود: این سرانه در گیلان 6.5 سانتیمتر به ازای هر دانش آموز است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار