در جلسه شورای برنامه ریزی استان مطرح شد:
از وزیر نفت تقاضا کردیم با توجه به مشکلاتی که این جاده دارد و باعث حادثه خیز شدن آن شده است، وزارت نفت ۳۰ درصد از اعتبارات بهبود این مسیر را تقبل کند.
کد خبر: ۲۶۰۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۰۳:۰۰ 14 July 2016

به گزارش تابناک خوزستان؛ جلسه شورای برنامه ریزی استان خوزستان چهارشنبه شب (۲۳ تیرماه) در استانداری خوزستان برگزار شد.


تامین اعتبار ۳۰ درصد از جاده اهواز - مسجدسلیمان در انتظار وزیر نفت

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در این جلسه با اشاره به لزوم تامین اعتبار چندین پروژه در شهرهای استان و همچنین محور مواصلاتی اهواز - مجدسلیمان عنوان کرد: در سفری که آقای زنگنه وزیر نفت برای پیگیری حادثه پتروشیمی بوعلی سینا ماهشهر به استان داشتند، فرصت را غنیمت شمرده و از وی تقاضا کردیم با توجه به مشکلاتی که این جاده دارد و باعث حادثه خیز شدن آن شده است، وزارت نفت ۳۰ درصد از اعتبارات بهبود این مسیر را تقبل کند.

وی افزود: قرار شد وزیر نفت نتیجه را به ما اعلام کند.


حجم بالای پروژه های نیمه تمام استان

در ادامه این جلسه احمد سیاحی معاون عمرانی استانداری خوزستان با اشاره  پروژه های نیمه تمام استان اظهار کرد: در حال حاضر یکی از معضلات جدی کشور، طرح های نیمه تمامی است که تمام دولت ها با آن درگیر هستند.

سیاحی با اشاره به حجم بسیار بالای میزان پروژ‌ه‌های استان در پایان ۵ ساله توسعه خاطرنشان کرد: بهترین راه حل ممکن و منطقی این است که تا زمانی مشکلات اعتباری پروژ‌ه‌های حاضر حل نشده است، پروژه جدیدی تعریف نشود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان با بیان اینکه مسکن مهر یکی از این پروژ‌ه‌ها است، عنوان کرد: این پروژه به دلایل عدم تامین اعتبار و یا شرایط جوی از بین رفته و در برخی موارد نوسانات اقتصادی سبب بالا رفتن هزینه خرید سازه و مصالح توسط پیمانکار شده که این عامل پروژه‌ها را متوقف کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: باید نوع نگاه مسئولان بر اساس نوع اولویت ها تغییر کند تا بتوانیم مشکلات مهم و جدی را حل کنیم.

سیاحی با بیان اینکه جای سوال است با توجه به اینکه حل مشکل آب در استان یکی از اولویت‌ها است اما تمهیدات جدی برای آن اتخاذ نشده عنوان کرد: در شرایطی که در زمینه اعتبارات در کل کشور مشکل وجود دارد، تقسیم اعتبارات بدون در نظر گرفتن اولویت‌ها اشکال دارد.

معاون استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در برخی شهرستان افرادی به اجرای طرح مهر ماندگار دل بسته بودند اما این طرح نیز به نتیجه‌ای نرسید.


۳۵۰۰ پروژه نیمه تمام در خوزستان

همچنین امید حاجتی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان در ادامه این جلسه با بیان اینکه در سال گذشته رشد اعتبارات ملی و استانی به طور مشترک ۱۸ درصد بوده است اظهار کرد: رشد اعتبارات استانی از رشد اعتبارات متوسط کشور بیشتر است.

وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه استان خوزستان بعنوان دومین استان در تولید ناخالص ملی انتظار است، باید نقش خود را در جذب اعتبارات به خوبی ایفا کند لذا به همین دلیل در سال گذشته خوزستان موفق شد ۱۸ درصد از اعتبارات را در مقایسه با نرخ متوسط رشد اعتبارات در کشور که ۱۷درصد است پیشرفت داشته باشد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خوزستان با اشاره به رشد ۱۲ درصدی درآمد‌های ملی استان‌های کشور گفت: درآمد‌های ملی استان خوزستان ۱۴ درصد است که نشان از پیش‌روی استان در مقایسه با استان‌های دیگر است.

وی ادامه داد: در سال گذشته یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل درآمد‌های مصوب برداشت‌های ملی نفت بود که ۸۵۰ هزار میلیارد تومان از این مبلغ به حساب درآمد‌های مالیاتی استان گذاشته شد.

حاجتی بیان کرد: به اداره امور مالیاتی استان دستور داده شد حق ندارد برای تامین هزینه‌های خود از درآمد‌های ملی استانی برداشت کند.

حاجتی گفت: به منظور جبران کسری اعتبارات جاری و هزینه‌ای استان خوزستان ۱۴ میلیارد تومان از دولت گرفت که این مبلغ در مقایسه با استان‌ها تهران و سایر استان بیشتر بوده است.

حاجتی با اشاره به تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد تومان در استان تاکید کرد: طی سه سال گذشته با تنظیم مدل توزیع اعتباری بدون نیاز به واسطه و چانه‌زنی و تعریف ۸۰۰ شاخص برای پروژه‌ها موفق شدیم پول بیشتری را برای تکمیل پروژه‌ها اختصاص دهیم.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر یک‌هزار و ۲۲۲ پروژه مستمر با اعتبار یک‌هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در استان وجود دارد که به منظور تکمیل آنها به ۲۳۶ هزار و ۶۹ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار