فرمانده انتظامی خراسان شمالی:
فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: درصورتی‌که مشکلات طرح پارکبان رفع شود نیروی انتظامی مخالفتی با راه‌اندازی مجدد آن ندارد.
کد خبر: ۲۶۰۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱ 14 July 2016

سردار علیرضا مظاهری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: این طرح قبلاً در بجنورد اجرا شد با مشکلاتی همراه بود به همین سبب نیازمند اصلاح بود که اکنون متوقف‌شده است.

سردار مظاهری تصریح کرد: مشکلاتی نظیر لحاظ شدن 30 دقیقه نخست پارک خودرو بر هزینه‌های شهروندان، عدم واریز دریافتی‌ها به خزانه و دریافت وجه نقد بعضی از مشکلات این طرح بود.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی از کاهش 16 درصدی وقوع سرقت‌ها طی ماه مبارک رمضان امسال در استان خبر داد.

سردار مظاهری گفت: فرماندهی انتظامی استان خراسان شمالی همچون سال‌های گذشته با فرارسیدن ماه مبارک رمضان تمهیدات و طرح‌های عملیاتی خود را برای تأمین نظم و امنیت این ماه تهیه و اجرا کرد.

این مقام ارشد انتظامی در استان بیان داشت: در ماه مهمانی خدا توجه به معنویات، تأثیر مستقیمی بر افرادی که مرتکب جرم و تخلف می‌شوند، دارد و اگر گاها بعضی ناهنجاری‌ها و تخلفاتی در جامعه رخ می‌دهد بنا به فرمایش مقام معظم رهبری به علت دوری از معنویات است.

فرمانده انتظامی استان خراسان شمالی تصریح کرد: نیروی انتظامی با اجرای طرح‌ها و اقدامات پیشگیرانه موفق شد در این ماه مبارک وقوع سرقت‌ها را 16 درصد نسبت به ماه رمضان سال گذشته کاهش دهد.

سردار مظاهری همچنین به کاهش 32 درصدی وقوع سرقت‌های مهم در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و قدردان مشارکت و همراهی مردم با پلیس در این ماه مبارک شد.

وی با اشاره به برقراری 17 هزار و 690 تماس با پلیس 110 در ماه مبارک رمضان، گفت: از کل تماس‌های برقرارشده 6 هزار و 601 تماس عملیاتی، 6 هزار و 157 مورد راهنمایی و ارشاد و یک هزار و 18 مورد نیز مزاحمت تلفنی ثبت‌شده است.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی همچنین افزود: پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با همکاری دستگاه قضائی و فرماندهان انتظامی شهرستان‌های تابعه با استفاده از اقدامات اطلاعاتی و شناسایی دقیق مسیرهای ورود مواد مخدر به استان موفق شد طی ماه رمضان 43 قاچاقچی را دستگیر و 88 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف کند.

سردار مظاهری بابیان اینکه در ماه رمضان ارتباط مردم با خداوند متعال بیشتر می‌شود، تأکید کرد: انس با قرآن و شرکت در مجالس مذهبی از موضوعات تأثیرگذاری است که موجب می‌شود مجرمان در این ماه مبارک کمتر به سمت جرم روی بیاورند.

وی در بخش دیگری از این جلسه نیز به آغاز طرح تابستانه اشاره کرد و افزود: این طرح از 15 تیرماه آغازشده که در آن اقدامات گسترده‌ای در راستای کاهش تلفات و خسارت‌ها انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی خراسان شمالی همچنین با اشاره اجرای طرح‌های مختلف ارتقاء امنیت اجتماعی در بخش‌های مختلف نظیر سرقت، مواد مخدر، راهور، جرائم اخلاقی و سایر آن‌ها که توسط نیروی انتظامی اجرا می‌شود تصریح کرد: علی‌رغم این اقدامات، همچنان رعایت قوانین و مقررات توسط موتورسواران، در حد انتظار نیست.

وی افزود: استفاده از کلاه ایمنی باید همانند استفاده از کمربند به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود تا تلفات و صدمات این حوزه کاهش یابد.

مظاهری بابیان اینکه باید با فرهنگ‌سازی و تکرار مباحث در کاهش تخلفات و تلفات تلاش کنیم خاطرنشان کرد: هم‌اکنون صرفاً 20 درصد موتورسواران از کلاه ایمنی استفاده می‌کنند که واقعاً پایین است و جای تأمل دارد. این عامل در کنار سایر دلایل سبب شده موتورسواران 37 درصد متوفیان استان را تشکیل دهند.

وی خاطرنشان کرد: باوجوداینکه با همکاری راه و شهرسازی و حمل‌ونقل و پایانه‌ها کلاه‌های ایمنی رایگان بین موتورسواران توزیع می‌کنیم، اما بازهم مشکلات در بخش موتورسواران وجود دارد.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان نیز در این دیدار گفت: رسانه‌ها نقش مؤثری در کاهش جرائم و افزایش آگاهی‌رسانی به مردم‌دارند.

سرهنگ حیدر اقبالی مطلق افزود: فرهنگ‌سازی در جامعه سبب کاهش جرائم و افزایش رفاه عمومی می‌شود که رسانه‌ها در این زمینه نقش مؤثری داشته و می‌توانند در تحقق این امر تلاش کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار