آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه هفتمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی (یادمان دعبل خزاعی) دهم مرداد ماه است.
کد خبر: ۲۶۰۲۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۶ 14 July 2016
سید کریم موسوی، دبیر جشنواره شعر رضوی، ضمن بیان این مطلب گفت: فراخوان این دوره از جشنواره ١٩ آذر ماه ٩٤ به صورت رسمی و سراسری ابلاغ شد.

وی افزود: شرکت کنندگان این جشنواره از کشورهای عراق، یمن، عمان، عربستان، مصر و ایران  ٥٧ اثر در قالب شعر و مقاله به دبیرخانه ارسال کردند.

 دبیر اجرایی هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی با بیان این که فراخوان شرکت در این جشنواره منتشر شده اظهار کرد: این جشنواره ٢٠ مرداد ٩٥ در اهواز افتتاح می‌شود و اختتامیه آن ٢١ مرداد ٩٥ در شهرستان شوش و مجتمع فرهنگی دعبل خزاعی برگزار خواهد شد.

 وی بیان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیش تر و دریافت فراخوان شرکت در جشنواره به سایت http://khozestan.shamstoos.ir/fa/home مراجعه کنند.

موسوی ادامه داد: ارسال آثار در تمامی سبک‌ها و قالب‌های شعر عربی (قصیده، غزل، ابوذیه، موال و....) آزاد است و اشعار ارسالی باید از محتوای مناسب پیرامون (مدح، ثنا و مناقب) امام هشتم (ع) به زبان عربی بوده و اشعار پیش از این در کنگره و یا جشنواره ای شرکت نکرده باشند.

جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) است که با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و هنری و مذهبی و مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار آثار و گسترش آفرینش‌های فرهنگی و دینی در زمینه شعر به زبان عربی برگزار می‌شود.

این جشنواره به صورت سالانه از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در داخل و خارج از کشور به مناسبت میلاد با سعادت حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع) و کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) در دهه کرامت (از یکم تا یازدهم ذالقعده) برگزار خواهد شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار