کد خبر: ۲۶۰۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱ 15 July 2016
به گزارش تابناک یزد،ژیمناستیک‌کاران یزدی نیز به واقع ثابت کرده‌اند که در رقابت‌های کشوری و حتی جهانی حرفی برای گفتن دارند؛ تیم‌های بانوان و آقایان ژیمناست یزدی در مسابقات کشوری توانسته‌اند گردن‌آویزهای رنگارنگی را به دست آورند.ژیمناستیک‌کارانی که چندی است در رقابت‌های کشوری خوش می‌درخشند و در لیگ باشگاه‌های کشور هم توانسته‌اند مقام سوم را از آن خود کنند.
اما این ورزش پرتحرک برای آنکه بتواند یزد را قطب ژیمناستیک کشور کند، چه بسا به استعدادهای پویا نیاز بیشتری دارد. این موضوع، مسئولان هیات ژیمناستیک را بر آن داشته است تا هم در بخش بانوان و هم آقایان به استعدادیابی بپردازند و چهره‌های پراستعداد ژیمناستیک را در استان شناسایی کنند؛ چهره‌هایی که اگر از خردسالی پا به ورزش بگذارند با هزینه‌هایی که برای آنان می‌شود، می‌توانند در آینده‌ای نه چندان دور ژیمناستیک استان را دگرگون کنند.

در بحث استعدادیابی با برنامه پیش رفته‌ایم
رئیس هیات ژیمناستیک استان و مسئول کمیته مسابقات فدراسیون ژیمناستیک با اشاره به این‌که در حال حاضر دغدغه اصلی ما در ژیمناستیک استان بحث استعدادیابی است، می‌گوید: دو سال است که هیات استعدادیاب ژیمناستیک استان با مراجعه به مهدکودک‌ها، به شناسایی استعدادها می‌پردازد و بدن‌های مستعد را که از نظر فیزیکی وضعیت مناسبی دارند به این رشته دعوت می‌کند.
«حسام‌الدین نواب» می‌افزاید: استعدادیابی در ژیمناستیک را در سالن ورزشی گلستان شروع کردیم و در حوزه پسران توانستیم به نتیجه برسیم.
نواب می‌گوید: در بحث استعدادیابی در دختران تا حدودی با مشکل روبه‌رو شدیم که در این زمینه بعد از شناسایی آنها با توجه به این‌که بسیاری از خانواده‌های یزدی از ورزش کردن دختران خود احساس رضایت نمی‌کنند، بعد از صرف هزینه‌هایی که از سوی هیات متحمل می‌شویم و استعدادها را پرورش می‌دهیم و درست زمانی‌که به بهره‌برداری می‌رسیم با مخالفت خانواده‌ها مواجه می‌شویم؛ اما در حال حاضر وضعیت تا حدودی متفاوت‌تر شده و در ژیمناستیک دختران هم پیشرفت‌های خوبی را به‌دست آورده‌ایم.
مسئول کمیته مسابقات فدراسیون ژیمناستیک می‌افزاید: ژیمناستیک بانوان در شهرستان اردکان بسیار فعال و پیشرفته شده ‌است، به گونه‌ای که در مدت 4 سال گذشته با کمک و همراهی هیات ژیمناستیک این شهرستان و دعوت از یکی از مربیان پایتخت، توانستیم مقام سوم آموزشگاه‌ها را در رده بانوان در کشور به دست آوریم.

کیفیت بالای سالن‌های ژیمناستیک یزد
نواب با اشاره به شلوغ بودن سئانس‌ها در زمان آموزش ژیمناستیک‌کاران می‌گوید: در هر سئانس حداکثر ژیمناستی که باید تحت آموزش قرار گیرد 15 نفر است که در فصل تابستان با توجه به استقبال بی‌نظیر مردم از این ورزش، همه سئانس‌ها شلوغ می‌‌شود. رئیس هیات ژیمناستیک استان می‌افزاید: سال گذشته متاسفانه مسابقات قهرمانی کشور برگزار نشد و نتوانستیم تیم استان را در تورنمت‌های بزرگ و معتبر محک بزنیم؛ اما در مسابقات سال گذشته لیگ باشگاه‌های کشور تیم استان با تمام سرمایه بومی و با قهرمانان خود توانست در رده آقایان، مقام سوم کشوری را به دست آورد. نواب می‌گوید: سالن‌های ژیمناستیک یزد را مطابق استانداردها تجهیز کردیم. در حال حاضر 3 سالن شهید پاک‌نژاد، گلستان و آزادشهر کاملا مجهز و حرفه‌ای در اختیار علاقه‌مندان به ورزش ژیمناستیک است.

تابستان و استقبال از رشته ژیمناستیک
با آغاز فصل گرما و استقبال فراوان مردم از این ورزش و شلوغ شدن سالن‌های ژیمناستیک و تفریحی، ورزش کردن نوآموزان در رشته ژیمناستیک سبب می‌شود تا تلاش‌های مربیان ژیمناستیک استان بی‌ثمر بماند؛ آنچنان که ورزشکارانی که در تابستان به این رشته روی آورده‌اند تا تابستان سال آینده آن را رها می‌کنند و تلاش‌های مربیان بی نتیجه خواهد ماند. همین مساله سبب شده تا استعدادیابی در بین دختران ژیمناستیک کار یزد با وقفه نسبت به پسرها انجام شود و به نوعی در بین آقایان استعدادیابی انجام شود.
«ندا رضایی» که خود ژیمناست بوده و اکنون نزدیک 15 سال است که مربیگری ژیمناستیک را در باشگاه‌های یزد به عهده دارد، با اشاره به شلوغ بودن این ورزش در فصل تابستان می‌گوید: با شروع فصل گرما و با توجه به تعطیلی مدارس و رسیدن اوقات فراغت دانش‌آموزان استقبال از ژیمناستیک بسیار چشمگیر می‌شود، به گونه‌ای که سالن‌های این رشته ورزشی مجبور به اضافه کردن سئانس‌های متعدد می‌شوند.
این مربی ژیمناستیک می‌افزاید: به عنوان مربی، برایم فرقی نمی‌کند که نوآموز در طول سال به این سالن می‌آید و یا این‌که فقط به صورت تفریحی ورزش می‌کند. تمام تلاشم را برای آموزش دادن به ورزشکاران به کار می‌بندم، اما با اتمام فصل تابستان و شروع دوباره مدارس تمامی تلاش‌ها با رفتن ژیمناستیک‌کارانی که در طول فصل با آنها تمرین کرده بودیم به هدر می‌رود.
وی می‌گوید: این مساله سبب می‌شود تا در بخش دختران به برنامه مدنظر هیات ژیمناستیک استان نرسیم و مجبور شویم مسیر طی شده را تکرار کنیم و دوباره به پرورش استعداد در ژیمناستیک بپردازیم.
رضایی به وضعیت سالن‌های ژیمناستیک در یزد اشاره می‌کند و می‌‌افزاید: سالن‌هایی که در اختیار ورزشکاران استان قرار دارند همگی استاندارد هستند و از نظر پیست تمرین ژیمناستیک مشکلی نداریم.
«سونیا نهالی» از 7 سالگی به ورزش ژیمناستیک روی آورده و امسال دومین تابستانی است که مشغول تمرین در این رشته است. وی می‌گوید: فقط در فصل تابستان اجازه دارم که به باشگاه بیایم و در طول سال به علت درس و مدرسه نمی‌توام ورزش کنم. وی می‌گوید: در ابتدا به اصرار مادرم به این رشته روی آوردم اما در حال حاضر با علاقه به سالن تمرین می‌آیم و با وجود مربیان خوبی که در اختیار داشتم، پیشرفت خوبی هم کرده‌ام و دوست دارم ژیمناستیک را ادامه دهم، اما باید خانواده را راضی کنم تا بتوانم ژیمناستیک را ادامه دهم.

   دعوت از مربیان خبره
مسئول کمیته مسابقات فدراسیون ژیمناستیک می‌گوید: تمام تلاشمان را برای ارتقا و آموزش صحیح ورزش ژیمناستیک در استان به کار می‌بریم تا مشکلاتی که در رده دختران داریم نیز برطرف شود و دختران ژیمناست یزد هم بتوانند به مقام‌های خوب در این رشته پرتحرک دست یابند. «حسام‌الدین نواب» می‌افزاید: با دعوت از مربیان خبره و کاربلد ژیمناستیک به استان و برگزاری کلاس‌های آموزشی، سعی بر پیشرفت هر چه بیشتر ژیمناستیک در استان داریم.
همشهری
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۰۹
بخدادروغ میگه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۲
ژیمناستیک یزدبااین دروغگوها به جایی نمیرسه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار