سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین از وقوع آتش سوزی در مراتع ضلع جنوب شرقی منطقه حفاظت شده باشگل در استان خبر داد و گفت: این آتش پس از 5 ساعت مهار شد.
کد خبر: ۲۶۰۸۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۶ 16 July 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، سیاووش شمسی پور افزود: به دنبال وقوع آتش سوزی در منطقه حفاظت شده باشگل، نیروهای یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست شهرستان تاکستان در محل حاضر و موفق به مهار آن شدند.
وی ادامه داد: همزمان، نیروهای واکنش سریع یگان حفاظت محیط زیست اداره کل محیط زیست و نیروهای مردمی نیز در محل حریق حاضر و اقدام به اطفاء حریق کردند که متاسفانه به علت شدت باد، این عملیات تا 5 ساعت به طول انجامید.
به گفته شمسی پور، در عملیات مهار آتش در منطقه حافظت شده باشگل 23 نیروی یگان محیط زیست، 6 نیروی یگان منابع طبیعی تاکستان، 15 نیروی مردمی به همراه دو دستگاه خودرو آتش نشانی و دو دستگاه واترجت حضور داشتند.
وی در پایان اضافه کرد: در حال حاضر علت وقوع این آتش سوزی در دست بررسی است.
استان قزوین دارای یک منطقه حفاظت شده به نام باشگل در شهرستان تاکستان با 25 هزار و 198 کیلومتر مربع وسعت و دو منطقه شکار و تیراندازی ممنوع الموت و طارم سفلی به ترتیب هر یک با وسعت 118 و 49 هزار کیلومتر مربع می باشد.
همچنین دشت الله آباد، منطقه فتح آباد بوئین زهرا و منطقه کوهستانی عرشه کوه همگی در استان قزوین قابل تبدیل شدن به منطقه تیراندازی و شکار ممنوع هستند.

منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار