دبیرکل خانه صنعت و معدن ایران گفت: بانک‌ها به زور سود و بهره‌ای را از صنعت‌گران و تولیدکنندگان می‌گیرند که حقشان نیست، ورشکستگی بسیاری از شرکت‌های صنعتی ما بلایی است که از سمت بانک‌ها بر سر ما می‌آید.
کد خبر: ۲۶۰۹۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 16 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، سید محمدرضا مرتضوی صبح امروز در مراسم تجلیل از برترین‌های حوزه صنعت و معدن استان هرمزگان اظهار کرد: سرنوشت بسیاری از مردم و رشد و توسعه بسیاری از مناطق کشور به همت استقرار صنایع و با تلاش صنعت‌گران دگرگون شده و عرصه‌های صنعتی، تولیدی و کشاورزی در کشورمان عرصه دگرگونی و پیشرفت است.
 
وی با بیان اینکه امیرکبیر بانی اصلی توجه به تولیدات داخلی و تغییر نگرش در این بخش بود، گفت: او قربانی تفکری شد که در آن اعتقاد داشت که سماور خانه هر ایرانی باید بدست کارگران ایرانی ساخته شود اما اندیشه و کلام ارزشمند او به مذاق روسیه و انگلیس خوش نیامد و با توطئه‌ای جان او را گرفتند.
 
رئیس خانه صنعت و معدن کشور افزود: امروز مردم هرمزگان و فعالان صنعتی و تولیدی آن حمایت نمایندگان خود در محلس شورای اسلامی را دارا هستند و این حمایت زمینه‌ساز تحولی بزرگ در این حوزه خواهد بود.
 
مرتضوی با اشاره به این که نبرد خیر و شر در حوزه صنعت جریان دارد، گفت: اگر 100 کمیته امداد در کشورمان درست کنیم کار بزرگی نکرده‌ایم چون کسی که می‌آید و کمکی دریافت می‌کند از درون خویش ناراحت است اما کارگر، کشاورز و تولیدگری که با توان خود دستمزد و حقوقی دریافت می‌کند خرسند و راضی است بنابراین باید صنعت، تجارت و کشاورزی را در کشورمان بیش از هر زمان دیگری تقویت کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: انقلابی بودن و انقلابی‌گری بسیار با ارزش و برای حفظ اقتدار و ایستادگی کشور ضروری است و انقلابیون ما کارگران و صنعتگرانی هستند که چرخ اقتصاد کشور را برای رفع وابستگی به حرکت در می‌آورند. انقلابی صبور و فهیم است و در خدمت به توسعه و پیشرفت و رشد صنعت و تولید کشور است.
 
رئیس خانه صنعت و معدن ادامه داد: کارگران و کارمندان زحمتکشی که با ماهی یک میلیون حقوق چرخ انقلاب اسلامی را می‌چرخانند و در کنار کوره‌های آتش به پیشرفت و استقلال کشور کمک می‌کنند مصداق انقلابیون صدیقی هستند که با همه مشکلات به ایمان و اراده خویش ادامه می‌دهند.
 
مرتضوی اظهار کرد: بانک‌ها به زور سود و بهره‌ای را از صنعت‌گران و تولیدکنندگان می‌گیرند که حقشان نیست، ورشکستگی بسیاری از شرکت‌های صنعتی ما بلایی است که از سمت بانک‌ها بر سر ما می‌آید، منطقی نیست که ما بهره‌های سنگینی پرداخت کنیم و ورشکست شویم ولی یک بانک هیچ وقت ورشکست نمی‌شود.
 
وی تصریح کرد: ما به دستور رهبرمان و با حمایت رئیس جمهور انقلابی‌مان در صحنه حضور یافته‌ایم و معتقدیم که آرامش و امنیت و اقتدار امروز در ایران اسلامی مدیون توجهات خداوند متعال و به حرمت حضرت عصر (عج) و وجود رهبری آگاه است که بر خلاف بسیاری از کشورهای منطقه و جهان در آرامش بسر می‌بریم و با همدلی و اتحاد مشکلات را از پیش رو بر خواهیم داشت.
 
رئیس خانه صنعت و معدن کشور با تقدیر از اقدام رئیس جمهور در کاهش نرخ بهره بانکی، خاطرنشان کرد: بهره‌های بالا در بانک‌ها ریشه رحم و مروت در کشور را خدشه‌دار می‌کند و این اقدام رئیس جمهور گامی مهم برای کمک به صنعت و تولید کشورمان است.
 
مرتضوی گفت: فعالان صنعت و معدن و تجارت، جان و مال خودشان را در اختیار کشور قرار داده‌اند و آقایان بانکداری که زیر باد کولر نشسته‌اند به دستور رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور به کمک ما بیایند.
 
وی با بیان اینکه مناسبتی ندارد که سالانه 20 میلیارد دلار از امارات کالا وارد کشور شود، افزود: قول می‌دهیم که هر فردی در هر جایگاهی که چوب لای چرخ اقتصاد کشور و صنعت بگذارد و بر خلاف فرمایشات رهبری عمل کند را به نمایندگان ملت معرفی کنیم تا با یک همت و اراده جمعی این موانع برطرف شوند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار