مدیرکل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: صنعت و معدن روزهای بسیار سختی را در شرایط رکود و کمبود نقدینگی طی می‌کند و این مشکل کار را بسیار سنگین و طاقت‌فرسا کرده است.
کد خبر: ۲۶۱۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵ 16 July 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، خلیل قاسمی بعدازظهر امروز در مراسم تجلیل از برترین‌های حوزه صنعت و معدن استان هرمزگان اظهار کرد: صنعت و معدن روزهای بسیار سختی را در شرایط رکود و کمبود نقدینگی طی می‌کند و این مشکل کار را بسیار سنگین و طاقت‌فرسا کرده است. در زمینه مهار رکود باید فعالیت‌هایی داشته باشیم زیرا صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی نقش کلیدی را در اقتصاد مقاومتی بر عهده دارند.   
 
وی افزود: فعالان این عرصه با برداشتن گام‌های بلند در عرصه رقابت و توسعه و تولید، ما را در افزایش صادرات و رونق تولید یاری نمایند و با تکیه بر تولید ملی و فرمایشات رهبری در سال اقتصاد مقاومتی با عبور از موانع پیش رو بر مشکلات فائق بیایند.
 
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: ما در یک‌سال گذشته در استان هرمزگان در دو حوزه صنعت، معدن، تجارت و اقتصاد و همه شاخه‌های آن فعالیت داشته‌ایم و توفیقات زیادی را به دست آورده‌ایم و مفتخریم که در حوزه نفت در تولید قیر در کشور رتبه اول کشوری را کسب کرده‌ایم و اولین نمایشگاه توانمندی هرمزگان در کشور عمان و در شهر خصب برگزار کرده‌ایم.
 
قاسمی ادامه داد: آمار و ارقام در حوزه سرمایه‌گذاری نشان می‌دهد که 52 درصد نقدینگی و توان بانکی در حوزه خدمات و در حوزه تولید 28 درصد کاهش یافته است و این نگران‌کننده است و خوشایند نیست و در حوزه صدور جواز تولید بر اساس آمار صحیح، میزان سرمایه‌گذاری بیش از 60 درصد و در حوزه اشتغال 148 درصد رشد داشته‌ایم و 165 جواز تاسیس طرح‌های صنعتی نسبت به مشابه سال گذشته در استان داشته‌ایم که پیشرفت خوبی داشته است.  
 
وی عنوان کرد: هرمزگان به لحاظ سرمایه‌گذاری در کل کشور رتبه اول را بر اساس آمار کسب کرده است و تعداد 14 هزار و 128 نفر به اشتغال در بحث صنعت و معدن تا پایان امسال اضافه خواهد شد.
 
این مسؤول اضافه کرد: 35 درصد از پروژه‌های صنعتی در استان هرمزگان در حال انجام شدن است و پیشرفت طرح‌های بزرگ و مهم صنعتی مشهود است و شرکت عظیم گستر هرمز در ساخت کشتی و سازه‌های دریایی رتبه اول را در اختیار دارد.  
 
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تصریح کرد: 22 مجوز برای پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی صادر شده است که به لحاظ سرمایه‌گذاری رشد بسیار بالایی داشته است.
 
قاسمی افزود: پیشرفت سهم اشتغال نسبت به مشابه سال قبل 6 هزار و 600 نفر است اما متاسفانه مهم‌ترین واحدهای صنعتی که برخی از آنها نقش ملی دارند و فعالیت‌ها و کارکردهای آنها کشوری محسوب می‌شوند روزهای بسیار سختی را می‌گذرانند.
 
وی ادامه داد: در حوزه معدن، استان هرمزگان یکی از استان‌های معدنی کشور محسوب می‌شود که علاقمندی در این حوزه، آمارهای امیدوار کننده‌ای را نشان می‌دهد و ظرفیت‌های صدور مجوز در حوزه معدن بالا رفته است.
 
به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، معادن بزرگی چون تنگه‌زاغ حاجی آباد، آک‌کهور بندرعباس بیش از 10 میلیون تن بهره‌برداری در سال دارند و هرمزگان رتبه اول ذخیره سنگ گچ در کشور و رتبه چهارم در تولید را داراست.
 
قاسمی در پایان گفت: در یک ماهه گذشته سرمایه‌گذاران هندی و کره‌ای وارد هرمزگان شده‌اند و در حال حاضر در منطقه حضور دارند و فعالیت خوبی را آغاز کرده‌اند و برنامه‌هایی را برای توسعه بخش معدن استان پیش رو داریم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار