حیوانی که سیمای شهری را مخدوش می کند؛
جولان سگ‌های ولگرد در ورامین موجب نارضایتی شهروندان شده و در این میان شهرداری ورامین ضمن برخورد با پیمانکار، طرحی جدید را برای مبارزه با سگ‌های ولگرد آغاز کرده است.
کد خبر: ۲۶۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷ 17 July 2016
سید محمدحسن محمودی: این روزها حضور سگ‌های ولگرد در خیابان‌ها و معابر مختلف شهر ورامین موجب ناراحتی و نگرانی شهروندان شده است.

ترس برخی از شهروندان از حضور سگ‌های ولگرد در کنار مشکلات بهداشتی و احتمال انتقال بیماری، نگرانی مردم را در این زمینه افزایش داده است.

اگرچه طی سال‌های اخیر شهرداری ورامین با انتخاب پیمانکار، جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را با حساسیت بیشتری پیگیری کرد اما رها کردن سگ‌های ولگرد در مناطق حاشیه‌ای ورامین سبب می‌شد تا این حیوانات پس از مدتی، دوباره به داخل شهر بازگردند.

نگرانی شهروندان ورامینی از حضور سگ‌های ولگرد در خیابان

طی ماه‌های اخیر میزان و حجم سگ‌های ولگرد در برخی خیابان‌ها و معابر ورامین افزایش یافت تا اینکه این موضوع به یک نگرانی برای شهروندان تبدیل شد.

مریم رجبی یکی از شهروندان ورامینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به این نکته که باید شهرداری در این زمینه با تمام ظرفیت به میدان بیاید، اظهار داشت: حضور سگ‌های ولگرد در خیابان و معابر شهری، تأثیرات منفی به همراه دارد.



وی با تأکید بر این نکته که حضور سگ های ولگرد به سیمای شهری ضربه می زند، افزود: حضور سگ‌های ولگرد علاوه بر زشت کردن چهره و سیمای شهری ورامین، موجب ترس و وحشت برخی شهروندان و کاهش سطح بهداشت شهری می‌شود.

رجبی با اشاره به این نکته که شهروندان ورامینی از شهرداری انتظار اقدام فوری و سریع دارند، ادامه داد: زنده گیری سگ کار بسیار سختی است اما می‌توان با تمهیدات لازم، شاهد جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از خیابان‌های ورامین بود و شهروندان ورامینی از مدیریت شهری انتظار دارند تا در این زمینه اقدام فوری را در دستور کار قرار دهند.

وی متذکر شد: اگر پیمانکار جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در ورامین کوتاهی کرده است باید از سوی مدیریت شهری مورد مواخذه و توبیخ قرار بگیرد و باید از همه ظرفیت‌های ممکن در این زمینه استفاده کرد.

طرح‌های جدید شهرداری ورامین برای مقابله با سگ‌های ولگرد

شهرداری ورامین نیز با توجه به حساسیت موضوع، جلسه با پیمانکار طرح جمع‌آوری سگ‌های ولگرد را در دستور کار قرارداد و هشدارهای لازم در این زمینه داده شد.

حال شهرداری ورامین برای موفقیت بیشتر در جمع‌آوری سگ‌های ولگرد از سطح خیابان‌ها و معابر شهری، طرح‌های جدیدی را در دستور کار قرار داده است که می‌توان به آینده امیدوارتر بود.

جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در محلی معین، مشخص شدن میزان سگ‌های ولگرد جمع‌آوری‌شده، بازرسی نمایندگان شهرداری از جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و برخورد با پیمانکار ازجمله موضوعاتی است که توسط مدیریت شهری طی روزهای اخیر پیگیری شده است.

با پیمانکار جمع‌آوری سگ‌های ولگرد در ورامین برخورد شد



علی حیدریان شهردار ورامین در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به این نکته که نگرانی شهروندان در خصوص وجود سگ‌های ولگرد را درک می‌کند، اظهار داشت: با توجه به وجود سگ‌های ولگرد در شهر ورامین، برخورد با پیمانکار در دستور کار قرار گرفت.

شهردار ورامین افزود: جمع‌آوری سگ‌های ولگرد به یک پیمانکار واگذارشده بود که به دلیل ناتوانی‌های موجود با این پیمانکار برخورد لازم صورت گرفت و جمع‌آوری سگ‌های ولگرد به نیروی مافوق پیمانکار واگذار شده است.

وی با اشاره به این نکته که فشارها را برای مقابله با سگ های ولگرد افزایش داده ایم، ادامه داد: فشار را در زمینه برخورد با سگ‌های ولگرد افزایش داده‌ایم و از مسئول این امر خواسته‌ایم تا با تمام توان و ظرفیت به وظیفه خود عمل کرده تا نگرانی شهروندان کاهش پیدا کند.

زنده گیری سگ‌های ولگرد در دستور کار قرار دارد

حیدریان با اشاره به مشکلی که در جمع‌آوری سگ‌های ولگرد وجود داشت، اضافه کرد: بر اساس قانون نمی‌توان سگ را کشت و اجازه کشتن این حیوان به ما داده نشده است و به همین خاطر زنده گیری سگ در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان داشت: کاری که صورت می‌گرفت آن بود که پیمانکار سگ‌های ولگرد را جمع‌آوری و در نقطه‌ای دورتر از شهر رها می‌کرد و این امر سبب می‌شد تا این سگ‌ها پس از مدتی دوباره به شهر بازگردند.

نماینده شهرداری تعداد سگ‌های ولگرد جمع‌آوری‌شده را شمارش می‌کند

شهردار ورامین با اشاره به راهکار پیش بینی شده برای حل این مشکل نیز گفت: بر اساس طرح پیش بینی شده، سگ های جمع آوری شده به مرکزی تحویل داده می شوند تا بدین وسیله میزان سگ های ولگرد جمع آوری شده، مشخص گردد.



وی با تأکید بر حضور نماینده شهرداری در مراکز جمع آوری سگ های ولگرد یادآور شد: نماینده شهرداری در این مراکز حاضر شده و به دقت شمارش سگ های ولگرد جمع آوری شده را در دستور کار قرار می دهد.

حیدریان با اشاره به شمارش تعداد سگ های ولگرد جمع آوری شده توسط نماینده شهرداری ورامین افزود: جمع آوری سگ های ولگرد در محلی مشخص و حضور نماینده شهرداری ورامین برای محرز شدن تعداد سگ های جمع آوری شده، از راهکارهایی است که در این زمینه عملیاتی شده است.

جمع آوری سگ های ولگرد زمان بر است

شهردار ورامین با اشاره به این نکته که زنده گیری سگ های ولگرد زمان بر است، ادامه داد: باید به این نکته نیز توجه داشت که زنده گیری سگ های ولگرد کار بسیار سخت و دشواری است و نیاز به زمان دارد.

وی با تأکید بر این نکته که از ظرفیت های موجود برای بهبود وضعیت استفاده کرده ام، بیان داشت: از اهرم های قانونی و مدیریتی خود برای بهبود وضعیت موجود استفاده کرده ایم و بدون تردید جمع آوری سگ های ولگرد از سطح شهر ورامین ادامه پیدا خواهد کرد.

شهردار ورامین با اشاره به این نکته که نگرانی شهروندان در خصوص سگ های ولگرد قابل درک است، متذکر شد: شهرداری ورامین از ظرفیت های موجود برای کاهش نگرانی شهروندان استفاده می کند.

به هر ترتیب امروز موضوع سگ های ولگرد به یک نگرانی برای شهروندان ورامینی تبدیل شده است و با توجه به زمان بر بودن طرح جمع آوری سگ های ولگرد، باید از همه ظرفیت های شهری برای به نتیجه رسیدن این مهم استفاده کرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار