کد خبر: ۲۶۳۵۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷ 20 July 2016
به گزارش ایرنا حجت الاسلام ابراهیم حمیدی روز چهارشنبه در نخستین یادوارده حقوقدان بسیجی قاضی شهید ابراهیم کریمی در سراوان تکریم از خانواده شهدا را بعد از شهادت عزیزانشان حق بزرگی بر گردن جامعه دانست و افزود: تکریم و احترام به خانواده معظم شهدا ارج نهادن به مقام والای شهیدان و پاسداشت و حفظ ارزش های معنوی در جامعه است.
وی افزود: همسر شهید ابراهیم کریمی هشت سال پیش به تنهایی پیکر خونین همسر خود را همانند حضرت زینب (س) با افتخار بدرقه کردند در حالی که هیچ یک از اعضای خانواده ایشان و شهید حضور نداشتند.
سردار ناصر شبانی معاون قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران نیز در این آیین گفت: شهدای زیادی نظیر شهید کریمی، مولوی حسین بر، مولوی جنگی زهی با نثار خون خود انقلاب اسلامی را بیمه کردند.
وی با بیان اینکه هر شهیدی کربلایی دارد گفت: خاک آن کربلا تشنه اوست و زمان انتظار می کشد تا پای آن شهیدان بدان کربلا برسد و آنگاه خون شهید جاذبه خاک را خواهد شکست وظلمت را خواهد درید ومعبری از نور خواهد گشود و روحش را از آن معبر به سفری خواهد برد.
وی تاکید کرد: شهدا بهترین ها و شهادت برترین راه است زیرا آن بزرگواران به عنوان مظهر قدرت کشور را از هرگونه تهدید بیگانگان محافظت می کنند.
وی گفت: با توجه به اینکه انگلیس فاسد باعث رواج بهاییت در شیعه و وهابیت در اهل سنت شده است علمای اسلام باید با آگاهی و کمک به اسلام ناب محمدی (ص) همگان را از خطرات این دشمن بزرگ آگاه کنند.
وی با اشاره به حضور خود در سوریه و عراق گفت: اسلام وهابی کسانی هستند که مشروب می خورند و با دشمنان خدا دست دوستی می دهند در حالیکه قرآن کریم فرموده است یهود و نصارا را دوست خود نگیرید.
وی افزود: آمریکا با حمایت از داعش و گروههای تکفیری به نام اسلام به دنبال نشان دادن چهره خشن از اسلام است.
وی با بیان اینکه این هنر ماست که دشمن را در کشور خودش و باهزینه خودش زمین گیر کرده ایم گفت: با نگاه به کشورهای اسلامی نظیرعراق، سوریه، ترکیه و غیره می توان نا امنی را کاملا مشاهده کرد در صورتی که جمهوری اسلامی از امنیت کامل برخوردار است.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه امروزه دشمن در مناطق ما درحال یارگیری است از بزرگان درخواست داریم نسبت به آگاه سازی در جامعه بیش از گذشته تلاش کنید.
سردار شبانی خاطر نشان کرد: ملت ما حساب مردم منطقه و بلوچ را از ضد انقلاب و اشرار جدا می داند، اشرار برای ما شیعه وسنی ندارد با همه آنان مبارزه می کنیم.
همچنین در این مراسم از زحمات و خدمات دادستان و معاون دادستانی تقدیر به عمل آمد و لوح سپاس از سوی مردم سراوان به آنان اهدا شد.
در این مراسم از خانواده شهید ابراهیم کریمی تجلیل به عمل آمد و برای نخستین بار از کتاب زندگی نامه قاضی شهید ابراهیم کریمی رو نمایی شد.
شهید ابراهیم کریمی معاون قضایی دادگستری سراوان و رئیس شعبه 101 جنایی دادگاه بود که در 27 خرداد 1387 توسط اشرار کوردل ترور و به مقام شهادت رسید.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار