مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین گفت: امیدواریم در مهر ماه سال جاری اجرای طرح آموزش مادران کارآفرین‌پرور را آغاز کنیم.
کد خبر: ۲۶۵۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹ 24 July 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین منصور جلیلوند در نشست خبری که صبح امروز در اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: برنامه‌های مختلفی در هفته ملی مهارت در این استان پیش‌بینی شده است که از موارد آن می‌توان به دیدار با فرمانداران شهرستانی و سخنرانی مسؤولان فنی و حرفه‌ای استان قزوین قبل از خطبه‌های نماز جمعه اشاره کرد.

وی با اشاره به وجود مراکز فنی و حرفه‌ای در استان قزوین طی سال جاری افزود: در حال حاضر 11 مرکز و 72 کارگاه فنی و حرفه‌ای به صورت ثابت در این استان فعال بوده و آموزش‌های مختلف در حوزه کشاورزی، صنعت، فرهنگ و هنر و خدمات در آنان صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش فنی‌ و حرفه‌ای استان قزوین بیان کرد: بخشی از مکان‌های آموزشی این اداره‌کل در شعب شهری و دانشگاهی و بخشی دیگر در روستاها فعال است و علاوه بر محل‌های یاد شده آموزش‌ها در زندان‌های شهرستانی و استانی نیز صورت می‌گیرد.

جلیلوند عنوان کرد: دو مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در زندان شهرستان بویین‌زهرا و دو مرکز در زندان مرکزی شهرستان قزوین فعال است و آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی در آن به زندانیان ارائه می‌شود.

این مسؤول گفت: تبدیل فرصت شغلی به اشتغال پایدار به واسطه مهارت‌های آموزشی یکی از مهم‌ترین رویکردهای اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین است و این اداره‌کل در آموزش‌های بزرگ‌ترین و کوچک‌ترین صنایع حضور دارد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین یادآور شد: برنامه‌ها و سیاست‌های مهمی را در سال جاری پیش‌بینی کرده‌ایم که از موارد آن می‌توان به حمایت از بخش خصوصی با انجام آموزش‌های مهارتی در آموزشگاه‌های آزاد، تنوع‌بخشی به آموزش‌ها، توانمندسازی جامعه و افراد در بخش روستایی و حرکت در راستای راهبرد سال جاری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: حرکت در راستای اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل دو برنامه مدون پیش‌بینی شده است که از موارد آن توانمندسازی افراد در مناطق محروم و بخش دیگر نیز شامل اجرای طرح آموزش مادران کارآفرین پرور است که امیدواریم این طرح را از مهر ماه سال جاری آغاز کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار