کد خبر: ۲۶۵۴۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵ 24 July 2016


رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج از برپایی پست موقت کوهستانی در منطقه «سوتک» به منظور حفاظت از حیات وحش منطقه حفاظت شده البرز مرکزی خبر داد.

حمیدرضا لشگری در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر اظهار کرد: سوتک منطقه ای بکر با تنوع زیستی غنی و طبیعتی بی نظیر در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی (جنوبی) واقع شده که محیط بانان با عبور از روستای وارنگه رود، دره های سرخاب و شیرکمر پس از چندین ساعت پیاده روی به این منطقه می رسند و به صورت شبانه روزی به حفاظت از آن می پردازند.

وی در ادامه افزود: همه ساله با ذوب شدن یخ ها و فراهم شدن امکان دسترسی به منطقه کوهستانی سوتک، محیط بانان منطقه حفاظت شده البرز مرکزی (جنوبی) به همراه کارشناسان بخش محیط طبیعی و یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست استان البرز با استقرار در یک پست موقت کوهستانی (چادر) از حیات وحش بی نظیر این منطقه حفاظت می کنند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج در خاتمه گفت: گونه های جانوری شاخص این منطقه شامل، کل و بز و قوچ و میش وحشی، خرس قهوه ای و انواع مارها از جمله افعی البرزی است که محیط بانان پر تلاش با جلوگیری از شکار غیرمجاز و ممانعت از چرای دام در این منطقه از گونه های غنی جانوری و گیاهی منطقه حفاظت می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار