کد خبر: ۲۶۵۴۷۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸ 24 July 2016


معاون حقوقی، امور مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های ما توسعه فرهنگ و هنر اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، حسین نوش آبادی امشب و در جلسه شورای اداری فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز با بیان اینکه باید فرهنگ و هنر اسلامی را بیش از گذشته در جامعه ترویج و نهادینه کنیم افزود: ما الگوهای بسیاری را در جامعه داریم که می‌تواند هر کدام فرهنگ و هنر اسلامی به همگان بشناساند.

وی تأکید کرد: نباید اجازه دهیم که فرهنگ غلط غرب در جامعه گسترش پیدا کند لذا برای جلوگیری از توطئه دشمنان در این زمینه باید بسته‌های فرهنگی مطابق با فرهنگ و هنر کشور را ایجاد کنیم.

نوش‌آبادی با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های مقام معظم رهبری توسعه فرهنگ اسلامی ایرانی است افزود: مقام معظم رهبری همواره بر موضوع فرهنگ اسلامی ایرانی تأکید فراوان دارند لذا نباید اجازه دهیم که این مهم متوقف شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه دشمن برای رسیدن به اهداف شوم خود در این زمینه سرمایه‌گذاری‌های بسیاری را کرده است و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهد کرد،‌ گفت: در این راستا فعالیت‌های ما در بخش فرهنگی و هنری باید توسعه یافته و از تمام ظرفیت‌ها دراین زمینه استفاده شود.

نوش‌آبادی ادامه داد: استان البرز یکی از استان‌های مهم کشور در زمینه وجود ظرفیت‌های فرهنگی است که متولیان فرهنگ در این استان باید از تمام ظرفیت‌های موجود در این استان به نحو درست و دقیق استفاده کنند و مسیر توسعه برنامه‌های فرهنگی و هنری ر پیش از گذشته در البرز فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه استان البرز جزو 5 استان شاخص در ظرفیت‌های فرهنگی و هنری است افزود: استان البرز در راستای توسعه برنامه‌های فرهنگی و هنری اقدامات بسیار موثری را انجام داده است و توانسته به رتبه‌های برتر در این زمینه دست پیدا کند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی دیگر از سخنان خود تأکید کرد: مسؤولان فرهنگی در این استان به دور از تمام تنش‌ها اقدامات و برنامه‌های فرهنگی و هنری را به جلو برده و به وظایف خود در این حیطه عمل کرده‌اند که جای تشکر و قدردانی دارد.

نوش‌آبادی تصریح کرد: براساس برآوردهای انجام شده و بررسی شاخص‌های فرهنگی و هنری در استان البرز مشخص شده است که این استان در اجرایی کردن برنامه‌های فرهنگی به رشد و توسعه رسیده است.

وی با بیان اینکه راه توسعه و پیشرفت برنامه‌های فرهنگی در این استان همچنان بار است،‌ گفت: باید فعال‌تر از گذشته در این مسیر گام برداریم و با پشت سرگذاشتن مشکلات و کمبودها دغدغه مهم رهبری در خصوص فرهنگ و هنر را کاهش دهیم.

معاون وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی تأکید کرد: البته برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری نباید شاخص‌های مورد تأکید مقام معظم رهبری را فراموش کنیم بلکه برای موفقیت بیشتر در این حوزه باید تأکیدات و شاخص‌های مقام معظم رهبری را مدنظر و در اولویت قرار دهیم.

نوش‌آبادی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری درحوزه فرهنگ و هنر کلید واژه‌هایی را مطرح کردند خاطرنشان کرد: در این راستا احیای تمدن اسلامی ایرانی باید در صدر برنامه‌ها قرار گیرد.

به گفته وی احیای تمدن اسلامی ایرانی در سایه احیای فرهنگ اسلامی ایرانی دانست و بیان داشت: با توسعه این مهم می توانیم به اقتصاد مقاومتی نیز دست پیدا کنیم و رشد این مهم را نیز شاهد باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار