معاون مطالعات و توسعه خدمات بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه سلامت 4600 میلیارد تومان به مؤسسات درمانی بدهی دارد.
کد خبر: ۲۶۷۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 28 July 2016
معاون مطالعات و توسعه خدمات بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت ایران گفت: بیمه سلامت 4600 میلیارد تومان به مؤسسات درمانی بدهی دارد.

به گزارش ایسنا،بهمن برزگر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: وظیفه اصلی نهاد بیمه، تامین مالی هزینه‌های درمانی بیمه شده و کاهش ریسک بیماری فرد است.

وی با بیان اینکه از افراد حق بیمه دریافت می‌کنیم و در مقابل نیز زمان بیماری بخش اعظم هزینه‌های درمان را پرداخت می‌کنیم، افزود: بیمه در یک بخش حق بیمه دارد و از افراد حق بیمه دریافت می‌کند و این بخش درآمدی ما است.

وی ادامه داد: بخش دیگر مربوط به هزینه‌هایی است که از مؤسسات درمانی بر اساس تعرفه‌های مصوب هزینه پرداخت می‌کنیم.

برزگر با بیان اینکه بیمه سلامت40 میلیون نفر بیمه شده دارد، عنوان کرد: بیمه سلامت چهار گروه کارکنان دولت، روستائیان، مشمولان بهزیستی و کسانی‌که توسط هیچ نهادی بیمه نیستند را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه بیمه سلامت مبتنی بر برنامه پنجم توسعه است که افراد بدون بیمه را تحت پوشش قرار دهد، عنوان کرد:جامع هدف ما افراد حاشیه شهرهایی است که شغل مناسب و شرایط درآمدی مناسب ندارند.

معاون مطالعات و توسعه خدمات بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه از سال 93 تاکنون 10 میلیون نفر تحت پوشش قرار گرفتند، گفت: بیشتر این افراد کسانی بودند که یا بیمه نداشتند و یا کم درآمد بودند.

برزگر با بیان اینکه بدون کمک تامین اجتماعی قادر به انجام کار نبودیم، تصریح کرد: تعداد کمی از این افراد که بیمه شدند، توان پرداخت حق بیمه را دارند و ما نیز به دنبال این هستیم تا مبلغی را از افرادی که توان حق بیمه دارند، دریافت کنیم.

وی با بیان اینکه افراد نیازمند همچنان رایگان بیمه می‌شوند، ادامه داد: بخش مهم هزینه‌های طرح تحول سلامت را سازمان‌های بیمه‌گر برعهده گرفتند.

معاون مطالعات و توسعه خدمات بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت ایران میزان بدهی‌های سازمان بیمه سلامت را 6000 میلیارد تومان در سال ۹۴ عنوان کرد و گفت: اکنون 4600 میلیارد بدهی داریم و سازمان بیمه همیشه دارای بدهی است.

برزگر با بیان اینکه ۱۰ درصد افراد می‌توانند در حق بیمه مشارکت کنند، ادامه داد: دولت 50 درصد حق بیمه را پرداخت می‌کند و مابقی نیز بر عهده متقاضیان است اما افراد نیازمند و کم درآمد هنوز رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی درخصوص مشکلات موجود در حوزه طرح تحول سلامت نیز گفت: اکنون در این طرح به مشکل برخوردیم اما این طرح، ملی است که با تعامل و همکاری مشکلات آن حل خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه این طرح، ملی بوده و به عنوان بزرگترین طرح اجتماعی دولت توفیقات زیادی را به همراه داشته است، افزود: مشکلات این طرح باید متناسب با شرایط آن حل شود.

برزگر تامین منابع مالی و کنترل هزینه‌ها را راه حل مشکلات این طرح بیان کرد و یادآور شد: درحال طراحی راه‌هایی برای ادامه این طرح هستیم.

وی با بیان اینکه راه‌حل رفع هم‌پوشانی‌ها در دستور کار قرار دارد و از شهریورماه این کار را آغاز خواهیم کرد، گفت: نظام بیمه در دو سال گذشته برنامه راهبردی تنظیم کرده است.

برزگر کاهش هزینه‌ها را یک الزام دانست که یکی از راهبردهای آن استفاده از IT است و گفت: هم‌پوشانی‌ها به علت نبود یک سازمان متمرکز ایجاد شده‌اند اما اجازه هم‌پوشانی به افراد جدید داده نخواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم تنها باید یک دفترچه بیمه دریافت و یک بیمه را انتخاب کنند، عنوان کرد: اگر بتوانیم در فرآیند دفترچه خدمات درمانی از تجربه بانک‌ها استفاده کنیم موثر خواهد بود چرا که هدف ما استفاده حداقلی از دفترچه‌ها و الکترونیکی کردن آن است.

وی با بیان اینکه ۴۳ هزار مؤسسه طرف قرارداد بیمه سلامت هستند، افزود: در استان همدان ۱۱۳ مؤسسه، ۲۰ بیمارستان، ۲۸ درمانگاه،  ۱۳۶درمانگاه روستایی، ۱۸۵پزشک عمومی، ۳۵ دندانپزشک و ۱۱۷ کلینیک ویژه طرف قرارداد بیمه سلامت در استان همدان هستند.

وی بابیان اینکه ۱۱۷ پزشک را برای کلینیک‌های ویژه پیش‌بینی کرده‌ایم، عنوان کرد: بیمه تکمیلی بخشی از وظیفه بیمه سلامت تلقی می‌شود اما هنوز در آن ورود نکردیم.

برزگر با اشاره به اینکه ساماندهی بیمه‌های تکمیلی یکی از موضوعات مهمی است که هنوز در آن ورود نکرده‌ایم، بیان کرد: استان همدان یکی از استان‌های فعال در تحت پوشش قرار دادن افراد فاقد بیمه درمان است.

وی با بیان اینکه هدف ما رفع نیازهای مردم است و هنوز با این موضوع فاصله داریم، تصریح کرد: هدف و تلاش ما در جهت سلامت و رفاه مردم، کاهش هزینه‌های مردم و خدمات باکیفیت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار