دهمین جشنواره مهارت های هنری هنرستان های کار و دانش کشور با شرکت هنرجویان منتخب 26 استان کشور روز یکشنبه در تالار خانه معلم اردبیل آغاز شد.
کد خبر: ۲۶۹۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲ 31 July 2016

محمدپیرقلی مسوول اجرایی جشنواره مهارت های هنری هنرستان های کار و دانش به خبرنگار ایرنا گفت: این جشنواره از 10 الی 12 مرداد ماه در سه مرحله پذیرش، آزمون عملی و اختتامیه برگزار می شود و 117 هنرجوی دختر و هفت هنرجوی پسر پایه سوم هنرستان های کار و دانش استان ها در آن شرکت کرده اند.
وی ارتقای کیفی مهارت آموزی، تقویت روحیه نوآوری، ارج نهادن به ارزش های فرهنگی هنری ایران زمین، توسعه فرهنگ کار و ترویج مهارت های شغلی را از هدف های برگزاری این جشنواره برشمرد.
وی افزود: جشنواره در موضوع های هنری فلز، فرش، چوب، نقاشی، عکاسی، طراحی، گرافیک، سفالگری، طراحی نقوش سنتی، تراش سنگ های قیمتی، طراحی طلا و جواهرسازی برگزار می شود و آثار هنری هنرجویان منتخب هنرستان های کارودانش استان ها در این جشنواره به نمایش گذاشته خواهد شد.
پیرقلی اظهار کرد: شرکت کنندگان در جشنواره بعد از پذیرش به منظور سنجش میزان مهارت هنری در آزمون عملی شرکت خواهند کرد و در آئین اختتامیه جشنواره در مجموعه فرهنگی فدک اردبیل نفرهای اول تا سوم برای دریافت نشان درجه اول تا سوم مهارت، انتخاب و معرفی خواهند شد.
او بیان کرد: اداره کل آموزش و پروش استان اردبیل برای نخستین بار میزبان این جشنواره شده است و بازدید از مکان های دیدنی و فرهنگی این استان از بخش های جنبی این رویداد فرهنگی خواهد بود.
نهمین دوره جشنواره مهارت های هنری هنرستان های کار و دانش کشور در اسفندماه 93 در خراسان جنوبی برگزار شده بود.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار