هجدهمین جشنواره بین المللی قرآنی، علمی، هنری و ورزشی جامعه القرآن، دوشنبه شب با رقابت 400 فعال قرآنی و از جمله 26 شرکت کننده خارجی در بخش برادران در یزد آغاز می شود.
کد خبر: ۲۷۰۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 01 August 2016
به گزارش تابناک یزد،مسئول برگزاری این مسابقات افزود:شرکت کنندگان در این جشنواره از کشورهای ایران، عربستان سعودی، عراق، هندوستان، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، چاد و گینه در 16 رشته قرآنی، 6 رشته علمی و هنری و هفت رشته ورزشی رقابت می کنند.
حجت الاسلام علیرضا نجفی با بیان اینکه جشنواره یادشده برای نخستین بار به صورت بین المللی برگزار می شود ادامه داد: افتتاحیه این جشنواره امشب در سالن آمفی تئاتر دانشگاه یزد و اختتامیه روز پنجشنبه در سالن هلال احمر برگزار خواهد شد.
مدیرکل برادران موسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعه القرآن الکریم و اهل البیت کشور گفت: این موسسه با داشتن 15 هزار نیرو و 800 شعبه فعال در سراسر کشور عهده دار آموزش های قرآنی در دو بخش خواهران و برادران است.
نجفی افرود: دایر بودن 70 مدرسه، چاپ و انتشار 500 عنوان کتاب، نشریه تخصصی، سی دی های آموزشی قرآنی از جمله فعالیت های موسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعه القرآن الکریم و اهل البیت کشور است.
وی با انتقاد از عملکرد صدا و سیما در خصوص الگوسازی فعالیتهای قرآنی تصریح کرد: ذوق رسانه ای در فعالیتهای این رسانه مشاهده نمی شود.
دبیر برگزاری هجدهمین جشنواره بین المللی قرآنی، علمی، هنری و ورزشی جامعه القرآن نیز با قدردانی از حمایت های ویژه استاندار یزد در برگزاری شایسته این جشنواره گفت: هزینه یک میلیارد و 100 میلیون ریالی برگزاری این جشنواره با کمک خیرین و بخش خصوصی تامین می شود.
محمدرضا کارگر افزود: این رقم در مقایسه با مبلغ هایی که برای برگزاری جشنواره هایی در چنین سطحی صرف می شود بسیار اندک است.
وی با بیان اینکه هجدمین جشنواره بین المللی جامعه القرآن با عنوان یادبود حاج حسن دانش بین المللی و از جانباختگان فاجعه منا برگزار می شود ادامه داد: از استان یزد 50 نفر در مسابقه های این جشنواره شرکت می کنند.
مسئول واحد برادران موسسه جامعه القرآن در استان یزد گفت: مرکز آموزش های غیرحضوری قرآنی و تربیت مربی و طرح حفظ یکساله قرآن کریم در استان همزمان با اختتامیه جشنواره افتتاح می شود.
مشاور مدیرکل و رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز در این نشست گفت: اکنون افزون بر 100 موسسه فرهنگی قرآن و عترت در استان یزد فعالیت دارند و تبلور آموزشهای قرآنی در آموزش قرآن و عترت نمودار خواهد بود.
حسین دشتی با بیان اینکه پانزدهمین آزمون قرآن و عترت 20 آبان ماه امسال در استان یزد برگزار می شود افزود: سال گذشته حدود سه هزار نفر در چهاردهمین آزمون قرآن و عترت استان شرکت کردند.
این مسئول برگزاری هفته قرآن و عترت در نیمه دوم امسال را از مهمترین برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در این حوزه عنوان و اضافه کرد: قرار است در این هفته مسابقه های استانی در 33 رشته فرهنگی، قرآنی و هنری برگزار شود.
زهرا طبائی نماینده حقوقی موسسه جامعه القرآن در استان یزد نیز گفت: فعالیت های این موسسه در استان از سال 1381 آغاز شده و اکنون افزون بر چهارهزار قرآن آموز در 15 واحد خواهران و برادران در شهر یزد و شعبه هایی در شهرهای میبد، مهریز، زارچ، اشکذر، بافق و بهاباد آموزش های قرآنی را فرا می گیرند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار