مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک از پرداخت هزینه گندم کشاورزان این شهرستان کمتر از یک ماه آینده خبر داد و گفت: امسال مانور دلالان از خرید گندم کشاورزان قطع شده است.
کد خبر: ۲۷۰۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳ 01 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین، بیژن لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: بنا به اظهارات مدیران بانک کشاورزی استان قزوین، شهرستان آبیک و شهر خاکعلی هزینه گندم کشاورزان این شهرستان کمتر از یک ماه آینده پرداخت می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر هزینه گندم کشاورزان استان قزوین و به تبع آن شهرستان آبیک، مرحله به مرحله و به مرور زمان در حال پرداخت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک ادامه داد: وظیفه جهاد کشاورزی در مرحله کاشت، داشت و برداشت گندم است و خرید این محصول از سوی اداره غله صورت می‌گیرد که پیگیر پرداخت هزینه گندم خرید کشاورزان از این اداره هستیم.

لطفی با پیش‌بینی 70 هزار تن تولید گندم در شهرستان آبیک اضافه کرد: تاکنون 30 هزار تن از یک سیلو و 16 هزار تن از سیلوی دیگر گندم کشاورزان این شهرستان خریداری شده که پیش‌بینی می‌شود این میزان خرید به بالای 55 هزار تن برسد.

وی خاطرنشان کرد: 15 درصد گندم کشاورزان شهرستان آبیک خودمصرفی است و به عنوان بذر برای کاشت گندم ذخیره می‌شود.

این مسؤول بیان کرد: علاوه بر دو سیلوی خرید گندم کشاورزان در شهرستان آبیک، در چهار مرکز داخل استان قزوین نیز گندم کشاورزان این شهرستان خریداری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک افزود: به دلیل بالا بودن تعداد کشاورزان گندمکار و صف طولانی خرید گندم، به نوبت پول از طریق سازمان مدیریت برنامه و بودجه به استان‌ها و همچنین استان قزوین تزریق شده که به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

لطفی ادامه داد: محصول گندم کشاورزان آبیک از نظر کیفیت، ناخالصی و سن‌زدگی در وضعیت مطلوب قرار دارد.

وی اضافه کرد: حتی گندم آفت‌زده کشاورزان شهرستان آبیک برگشت داده نشده و در یکی از مراکز استان قزوین خریداری شده است.

این مسؤول خاطرنشان کرد: ارائه حواله به کشاورزان در زمینه خرید گندم از سوی مرکز خدمات کشاورزی، سبب شد دست دلالان خرید گندم کوتاه شده و نتوانند در این زمینه مانور دهند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: قیمت تضمینی گندم 12 هزار و 700 ریال است که این قیمت تعیین شده سبب شد کشاورزان گندم خود را به مراکز دولتی تحویل دهند و از فروش به دلالان پرهیز کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار