کد خبر: ۲۷۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱ 24 April 2015

امام جمعه موقت اهواز گفت: کشور ما اقتصاد مقاومتی، دانشمندان بزرگ و منابع ارزشمند دارد و اشتباه است که سرنوشت کشور را به مذاکرات هسته ای پیوند بزنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابوالحسن حسن‌زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز، اظهارکرد: تقوا توصیه ای است که خداوند آن را در راس آیات قرار داده و در روایات ائمه و رسول خدا، بیشترین توصیه در این زمینه است.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب، گفت: رجب یک فرصت است و در روایات بسیاری به این ماه عزیز اشاره شده و رسول خدا فرموده است: "خداوند متعال فرصت های بسیاری به شما داده و به این فرصت ها روی بیاوردید و از آن ها استفاده کنید." انسان های غافل، از این ماه محروم می مانند و این فرصت استثنایی را از دست می دهند اما آن هایی که به دنبال فرصت هستند از ماه رجب به عنوان یک فرصت استثنایی استفاده می کنند و آن را مقدمه ای برای ماه رمضان می دانند.

وی با اشاره به دعا و فرایضی که در ماه رجب توصیه شده است، بیان کرد: توجه به معانی دعاها و قدم برداشتن در مسیر آن ها، بهترین سیر و سلوک و تسلط بر نفس عماره است.

حسن زاده ادامه داد: روزهای 13، 14 و 15 ماه رجب بسیار تاکید شده است و همچنین ولادت با سعادت امام محمدتقی (ع) را در پیش داریم. امامت منصبی نیست که با رای دادن مردم به وجود بیاید بلکه خداوند امام را تنفیذ می کند و آن را به بندگانی که آن ها را برگزیده است، واگذار می کند.

وی با بیان زندگی امام جواد (ع) گفت: در زمان امام جواد (ع) ایشان شیعیان را از بسیاری از اثرات انحرافی مصون داشت و شیعیان زیادی را تربیت کرد که در راس آن ها علی بن مهزیار اهوازی است.

وی در خطبه دوم با اشاره به رویدادهای اردیبهشت ماه، بیان کرد: شنبه، پنجم اردیبهشت سالروز شکست آمریکا در حمله به طبس در سال 1359 و تسخیر لانه جاسوسی از طرف دانشجویان پیرو خط امام که پایانی بر سلطه آمریکا بر ایران می باشد، است.

وی افزود: در زمان شاه آمریکایی ها علی امینی را به عنوان نخست وزیر تحمیل کردند، در صورتی که شاه با نخست وزیری او موافق نبود و زمانی که می خواست او را تغییر دهد از آمریکا اجازه گرفت. وقتی که انقلاب پیروز شد هنوز آمریکایی ها در سفارت حضور داشتند و دانشجویان خط امام (ره)، سفارتخانه آمریکا را که حقیقتا لانه جاسوسی بود، گرفتند و بر سلطه آمریکا بر ایران پایان دادند. این شکست سختی برای آمریکایی هایی که خود را ابرقدرت دنیا می دانستند، بود. دانشجویان سفارتخانه را اشغال کردند و کارکنان آن را گروگان گرفتند و ضربه سختی به هیبت آمریکا زدند.

وی ادامه داد: آمریکا برای جبران این شکست و آزاد کردن گروگان ها نقشه بسیار دقیقی کشید که هیچ ضعفی در برنامه ریزی آن ها نبود اما وقتی به طبس آمدند با طوفان شن مواجه شدند و بسیاری از هلیکوپترها و سربازان آن ها از بین رفتند. سپس امام (ره) فرمود این شن ها مامور خدا بودند و این طوفان نیز طوفان الهی بود.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه با بیان این که آنچه به عنوان دشمنی از جانب آمریکا می بینیم عجیب نیست، گفت: چرا که بینی آمریکا در کل جهان به خاک مالیده شده است. از دشمنی آمریکا تعجب نکنید چرا که کسی که دنیا را دهکده جهانی می بیند، ایران در برابر آن خضوع نکرد.

وی همچنین به هشتم اردیبهشت سالروز شهادت علی اکبر شیرودی اشاره کرد و گفت: یاد شهدای هوانیروز را گرامی می داریم. شهیدانی همچون عباس بابایی، صیاد شیرازی و همه شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران از افتخارات ما هستند.

وی با اشاره کوتاهی به انتخابات شوراها در سراسر کشور، بیان کرد: شورای اسلامی شهر و آنچه که ما در اهواز داریم تاکنون تجربه موفقی نبوده است. ما از شورا انتظار داریم که همه نگرانی و دغدغه شان برای شهر و شهروندان باشد و به مسایل عمرانی وخدمات رفاهی توجه داشته باشند. حمایت بیشتر شورا موجب می شود تا شاهد پیشرفت های زیادی باشیم.

حسن زاده با اشاره به عملیات بیت المقدس گفت: این عملیات نماد همدلی، صفا، صمیمیت و برنامه ریزی ارزشمندی است که بین سپاه، ارتش و بسیج شکل گرفت. یاد شهدای بیت المقدس را نیز گرامی می داریم.

وی همچنین به هفته سلامت اشاره کرد و گفت: از برنامه ریزی موفق این دولت می توان به طرح سلامت اشاره کرد؛ این طرح، طرح بسیار عظیمی است که از دولت به خاطر اجرای آن تشکر می کنیم اما تذکری به رییس جمهور و اعضای دولت می دهیم؛ چرا که این طرح هزینه بر است. امیدواریم که این طرح به خوبی ادامه پیدا کند و هزینه های زیاد مانع گسترش این طرح نشود.

وی با اشاره به نام گذاری امسال به نام سال "دولت و ملت، همدلی و همزبانی" گفت: نامگذاری امسال بسیار حکیمانه است؛ در شرایط عادی اداره جامعه کار بسیار آسانی است اما تشخیص آن چه در جامعه، جهان و منطقه می گذرد از ویژگی های رهبری است. مقام معظم رهبری به زیبایی این نام را برای امسال برگزیده است.

حسن زاده در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و 1+5، توضیح داد: بحث مذاکرات هسته ای چه به نتیجه برسد چه به نتیجه نرسد، همیشه عده ای مخالف دارد و این خطر وجود دارد که آمریکا به آرزویش برسد. آرزوی آمریکا ایجاد تفرقه در میان مردم و دولت است و امسال این نگرانی وجود داشت اما با تدبیر مقام معظم رهبری جلوی آن گرفته شد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری ادامه داد: مسوولان و دولت از انتقادات استقبال کنند. مقام معظم رهبری فرموده است که "باب انتقاد بسته نیست."

حسن زاده افزود: آرزوی دشمنان ایجاد نزاع و از بین رفتن نظام جمهوری اسلامی ایران است، لذا دولت و مردم باید صبر پیشه کنند و آستانه تحمل خود را بالا ببرند.

وی همچنین به مسایل منطقه اشاره کرد و گفت: درندگی وسیع سعودی ها در منطقه بلای جان مردم شده است و آنچه که امروز از سعودی ها می بینیم چیزی جز تفرقه افکنی نیست. آن ها هواپیماهای خود را فرستادند و 150 کودک بی گناه را کشتند. سعودی ها به صورت دربست در خدمت اهداف صهیونیست ها و آمریکایی ها هستند و حاصل حملات آن ها چیزی جز رسوایی برای آن ها نیست. این حملات آل سعود، ننگی برای آمریکایی ها است چرا که آمریکا سریعا از این حمله و کودک کشی حمایت کرده است و با این حمایت صفحه سیاهی را به کارنامه پلید خودشان اضافه کرده اند.

او با اشاره به دور جدید مذاکرات هسته ای، گفت: شفافیت توافق نامه بسیار مهم است و تیم مذاکره کننده باید به آن توجه داشته باشد. طبق بیانات مقام معظم رهبری طرف مقابل ما اهل منطق نیست و حرف های خود را عوض می کند. همچنین رعایت خطوط قرمزی که مقام معظم رهبری فرمودند بسیار مهم است. البته در مذاکره باید کوتاه آمد و ما هم قبول کردیم که غنی سازی، 20 درصد کمتر شود. در این حرفی نیست اما از خطوط قرمز نمی گذریم. طبق فرمایشات مقام معظم رهبری لغو تمام تحریم ها و حذف بازرسی های غیرمتعارف، جزو خطوط قرمز ما است. همچنین مقام معظم رهبری خطاب به تیم مذاکره گفتند که "اطلاع رسانی به مردم ضعیف است و باید اطلاع رسانی بهتری صورت بگیرد." همچنین از نظرات باید استقبال کنند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها در بیاناتشان گفته اند ما به تیم مذاکره کننده اعتماد داریم و آقای رییس جمهور تیم خوبی را انتخاب کرده است اما حضور در مذاکرات نیاز به سیاست و هوشیاری دارد.

حسن زاده توضیح داد: اگر توافق انجام شد با اینکه ممکن است فوایدی داشته باشد اما برای ما فتح الفتوح محسوب نمی شود. ما از تلاش آن ها حمایت می کنیم. همچنین اگر توافق صورت نپذیرفت آسمان به زمین نمی آید چرا که ما اقتصاد مقاومتی، دانشمندان بزرگ و منابع ارزشمند داریم و اشتباه است که سرنوشت کشور را به این مذاکرات پیوند بزنیم.

وی در پایان نام و یاد شهدای اخیر مدافع حرم را گرامی داشت و گفت: هر قطره ای از خون شهدا که بر زمین می ریزد وظیفه ما را از مسوولان گرفته تا مردم، سنگین تر می کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار