معاون اقتصادی استانداری قزوین گفت: تاکنون ۳.۵ درصد صنایع استان برای دریافت تسهیلات بانکی عقد قرارداد کرده اند که حدود ۳.۵ درصد ثبت نام کنندگان است و این عقب ماندگی باید جبران شود.
کد خبر: ۲۷۰۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲ 02 August 2016
به گزارش تابناک از قزوین به نقل از خبرنگار مهر، عباسعلی درافشانی دوشنبه شب در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در استانداری گفت: با گذشت دو ماه از ابلاغ دستورالعمل سیستم بانکی برای کمک به واحدهای تولیدی نیمه فعال هنوز آنگونه که انتظار می رود کارها پیش نرفته و باید سرعت امور بیشتر شود.

وی افزود: از مجموع طرح هایی که در سامانه بهین ثبت شده و باید به بانک ها معرفی شده و عقد قرارداد کنند ۳.۵ درصد محقق شده که رضایت بخش نیست.

معاون امور اقتصادی استانداری قزوین تصریح کرد: در حال حاضر نرخ بیکاری در استان ۱۱.۷ درصد است که هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری است و باید برای کاهش بیکاری عزم جدی داشت.

درافشانی بیان کرد: دبیرخانه ستاد تسهیل در استان فعالیت خوبی دارد و از مجموع ۱۷۰۰ واحد صنعتی ثبت نام کرده تعداد ۴۷۲ واحد برای عقدقرارداد به بانک ها معرفی شده اند که انتظار می رود واحدهای پیش بینی شده بتوانند بسرعت تسهیلات خود را دریافت کنند.

وی اضافه کرد: از مجموع واحدهای صنعتی تعیین شده تعداد ۵۹ نفر از متقاضیان مراجعه نکرده اند، هفت مورد به تهران ارجاع شده تعداد شش نفر عقد قرارداد شده، دو نفر انصراف داده اند، هشت واحد در حال بررسی است و دو مورد به شعبه ارسال شده است.

درافشانی اظهارداشت: متاسفانه عملکرد استان در حوزه ستاد تسهیلات واحدهای صنعتی بسیار ضعیف بوده و از دبیرخانه انتظار داریم با پیگیری بیشتر برای ارتقاء این وضعیت اقدام کنند.

معاون استاندار قزوین گفت: ۴۸۰ میلیارد تومان سهم اعتبارات استان است که تاکنون ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اختصاص یافته که تا شرایط مطلوب فاصله زیادی داریم.

الله بداشتی رئیس بسیج سازندگی استان قزوین هم گفت: در سال گذشته به طور مستقیم برای ۸۰۰ نفر و و غیر مستقیم برای ۱۵۰۰ نفر شغل ایجاد شد که این مشاغل در سامانه ثبت نمی شود.

وی اضافه کرد: آورده بانک مهر اقتصاد ۱۳ میلیارد تومان است و در دوره ۵ ساله متعهد شده ایم تا ۵ هزار شغل ایجاد کنیم و امسال یک هزار شغل جدید ایجاد خواهیم کرد.

الله بداشتی گفت: اگر فکر کنیم با تسهیلات ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومانی می توان شغل پایدار ایجاد کرد در اشتباهیم بلکه باید این مشاغل حمایت مستمر شود تا بتوان به پایداری آنها امیدوار بود.

وی اضافه کرد: اگر چرخه تولید، بازاریابی و فروش به طور مستمر حمایت شود شغل پایدار محقق خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار