مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان تاکید کرد:
مصدقی با بیان اینکه اگر دغدغه ما اشتغال مردم است باید بازارچه های مرزی را راه اندازی کنیم، افزود: بازارچه ها لزوما نباید سرمرز باشد بلکه به نظر بنده می توان آنها را تا شعاع 20 کیلومتری هم در دورن کشورها ایجاد نمود تا استقبال بهتری از آنها شود.
کد خبر: ۲۷۱۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸ 03 August 2016

مسعود مصدقی مدیرکل پایانه های حمل و نقل استان خوزستان در این نشست اظهار کرد: مسائل و مشکلات انباشت شده در حوزه های مختلف بسیار است و لزوم دارد خبرنگاران مطالبات مردم را به مسئولان انتقال دهند، من نقدپذیر هستم و از رسانه ها دعوت می کنم که نقد سازنده از مجموعه ما نمایند.


وی در ادامه عنوان کرد: باتوجه به اینکه 70 درصد از تصادفات به علت سرعت و سبقت غیرمجاز است، از دغدغه های ما به عنوان یکی از سازمان هایی که در ایمنی نقش داریم، مدیریت سرعت است.


مصدقی افزود: در این زمینه 12 سامانه را در دو سال اخیر و 35 سامانه کنترل و صبت تخلفات در جاده های استان با هزینه حدود 7 میلیارد تومانی در نظر گرفته ایم.


مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان عنوان کرد: در سال جاری 500 کیلومتر از شبکه راه ها را تحت مدیریت این سامانه قرار خواهیم داد و اگر بتوانیم از اعتبارات سرریز استان های ناموفق در زمینه این سامانه استفاده کنیم، این میزان افزایش خواهد یافت.


وی در خصوص مجمتع های خدمات رفاهی گفت: در حال حاضر 36 مجتمع با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد ریال در استان راه اندازی شده است و در این زمینه، خوزستان رتبه چهارم را در اختیار دارد.


مسعود مصدقی در ادامه این نشست در خصوص جابجایی کالا و مسافر در استان اظهار کرد: در چهار ماهه نخست امسال 300 هزار سفر با تعداد 2.4 میلیون نفر در ناوگان عمومی خوزستان داشتیم، البته با این وجود 12 درصد در سفر و 17 درصد در کاهش در جابجایی مسافر داشتیم.


وی خاطرنشان کرد: یکی از فرصت های خوب ایجاد شده در خوزستان بحث پلاک اروند است که باعث افزایش ضریب ایمنی تردد در شبکه راه های استان شده است.


مصدقی تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که نرخ سوخت باید به قدری منطقی باشد که تردد با وسایل شخصی به صرفه نباشد و تا مردم از ناوگان عمومی استفاده کنند.


وی با بیان اینکه 20 درصد از ترافیک سنگین کشور در خوزستان است، گفت: مزیت دیگر استان وجود هفت بندر استراتژیک از جمله بندرامام است که 40 درصد واردات و 17 درصد صادرات کشور را به خود اختصاص داده است.


مدیرکل حمل و نقل و پایانه های خوزستان درباره حوزه کالا عنوان کرد: در چهار ماه اول امسال 713 هزار سفر در این خصوص داشتیم که یک و نیم درصد افزایش را نشان می دهد و حدود 12 و نیم میلیون تن جابجایی کالا را به همراه داشته است.


مصدقی در ادامه خاطرنشان کرد: چذابه و شلمچه جایگاه خاص و معنوی را به خوزستان بخشیده اند چون محل عبور زائران حسینی است، جایگاه دیگر آن در زمینه صادارت است که نشان دهنده بازار هدف در عراق است و می تواند به معیشت و استقلال مردم در خوزستان کمک کند.


وی ب بیان اینکه همسایگی خوزستان با کشور عراق یک فرصت است، افزود: سال گذشته حدود پنج میلیون تن صادرات به کشور عراق داشتیم که سه و نیم میلیون تن آن از طریق مرز شلمچه بوده است.


مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان گفت: خوشبختانه با خدمات همه دستگاه های متولی در مرزها مثل مرزبانی، نیروی انتظامی، امنیتی، گمرک، راهداری، حمل و نقل جاده ای، گذرنامه و غیره استان خوزستان در هر دو مرز خود با عراق خیلی موفق بوده است.


وی خبرداد: در مرز چذابه نیز کلنگ ساخت سالن مسافربری هفت هزار متری به زمین زده شده است که تا قبل از محرم امسال به بهره برداری می رسد.


مصدقی با بیان اینکه اگر دغدغه ما اشتغال مردم است باید بازارچه های مرزی را راه اندازی کنیم، افزود: بازارچه ها لزوما نباید سرمرز باشد بلکه به نظر بنده می توان آنها را تا شعاع 20 کیلومتری هم در دورن کشورها ایجاد نمود تا استقبال بهتری از آنها شود.


مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان خوزستان در پایان با معرفی سامانه 114 اظهار کرد: مردم می توانند از طریق سامانه 114 که به صورت پیامکی، تلگرامی، اپلیکیشنی و تلفن گویا است، نسبت به آخرین وضعیت راه های کشور مطلع شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار