کد خبر: ۲۷۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹ 03 August 2016

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین ایستگاه دومنظوره هواشناسی «دریایی-کشاورزی» کشور در بندر کنارک تأسیس می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایسنا- منطقه سیستان و بلوچستان، معاونین سازمان هواشناسی کشور از طرح توسعه بنادر، هواشناسی چابهار و محل ساخت نخستین ایستگاه دومنظوره هواشناسی «دریایی-کشاورزی» کشور در کنارک بازدید کردند.

محمدرضا امیرمرادی در حاشیه این بازدیدها در جمع خبرنگاران گفت: تأسیس ایستگاه هواشناسی دریایی-کشاورزی کنارک چند وقت پیش در مدیریت و برنامه‌ریزی و کمیته فنی سازمان هواشناسی کشور تصویب‌شده و به‌زودی مراحل ساخت آن شروع می‌شود.

وی افزود: این ایستگاه نخستین ایستگاه دومنظوره هواشناسی کشور است که به سبب گستردگی سواحل دریای عمان، نیازهای بخش دریایی این سواحل و پاسخگویی به نیازهای کشاورزی مناطق نزدیک ساحل در بخش «زرآباد» کنارک تأسیس می‌شود.

این مسئول ادامه داد: بخشی از نیازهای توسعه سواحل مکران، توسعه زیرساخت‌های هواشناسی و آمادگی پایش پدیده‌های مخرب جوی-اقیانوسی این مناطق است، خوشبختانه سازمان هواشناسی با توجه به اهمیت این موضوع، روند توسعه این زیرساخت‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

امیرمرادی توسعه زیرساخت‌های هواشناسی استان را هزینه‌بر توصیف کرد و افزود: با توجه به هزینه بالای تجهیزات هواشناسی، مقوله توسعه زیرساخت‌های آن به‌تنهایی از عهده هواشناسی خارج بوده و نیاز است مسئولان ارشد استان و سازمان‌های مرتبط در این رابطه به ما کمک کنند.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: اکنون دامنه و گستره سازمان‌های دریافت‌کننده خدمات هواشناسی بسیار وسیع و گسترده است، به طوریکه در جنوب استان، هیچ فعالیت دریایی بدون حضور هواشناسی امکان‌پذیر نیست، همچنین حمل‌ونقل هوایی نیز این‌گونه است.

وی افزود: خوشبختانه مراحل تهیه و نصب رادار برد بلند هواشناسی با مشارکت سازمان بنادر و دریانوردی چابهار در سواحل استان در مرحله نهایی خود قرار دارد که تأسیس این سایت راداری در این منطقه، کمک زیادی به ردیابی پدیده‌های مخرب جوی در سواحل و عمق دریا می‌کند.

به گزارش روابط عمومی هوانشاسی سیستان و بلوچستان، مسئولان ارشد سازمان برای شرکت در کارگروه توسعه مدیریت و منابع سازمان هواشناسی در چابهار به استان سفرکرده‌اند.

کارگروه توسعه مدیریت و منابع هواشناسی جزو کارگروه‌های جانبی شورای مدیران سازمان هواشناسی کشور است.

در آخرین کارگروه توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان هواشناسی سه مصوبه در مورد بروز رسانی دستورالعمل استفاده از ظرفیت‌های آئین‌نامه ماده 21 قانون وصول برخی از درآمدهای دولت، تدوین آئین‌نامه توزیع اعتبارات حاصل از درآمدهای این ماده و پرداخت فوق‌العاده نوبت‌کاری از محل اعتبارات کمک‌های رفاهی و یا اضافه‌کار تصویب‌شده بود.

در این سفر مرتضی امیرشقاقی، معاون توسعه مدیرت و منابع، ابراهیم میرزایی معاون فنی و شبکه ایستگاه‌ها به همراه تعدادی از مدیران ارشد سازمان و مدیران کل ادارات هواشناسی استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، اردبیل، لرستان، همدان، یزد، گلستان و کردستان حضور دارند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار